Möt Andreas Klingensjö – Senior Account Manager
Andreas Klingensjö, Senior Account Manager, är civilekonom i grunden och har ett stort intresse för ekonomi, samhällsfrågor och affärsvärlden.
– På SJR finns en bra mix av framgångsfaktorer; framåtanda, gemenskap och trygghet!, inleder Andreas.
Nya affärsmöjligheter med kundernas behov i fokus
Andreas har lång erfarenhet från bankvärlden med över 10 år på SEB. I sin roll som linjechef kom han i kontakt med SJR första gången och en långsiktig relation inleddes, då som kund. Hans ständiga vilja att utvecklas resulterade i att han tog sig an rollen som affärsområdeschef för en ny satsning på SJR (dåvarande SW). Idag arbetar Andreas som Senior Account Manager och i sin nuvarande roll fokuserar han på att hitta nya affärsmöjligheter.
– Min erfarenhet som linjechef och tidigare kund innebär att jag förstår vikten av att rekrytera rätt person till rätt plats, för såväl lönsamhet som kulturen inom bolaget. Jag har förståelse för kundens utmaningar och behov – och de mervärden som rätt rekrytering skapar. I min nuvarande roll är det fördelaktigt att veta vad jag själv uppskattade och värdesatte gällande kvalitet och leverans, berättar Andreas.
En trygg arbetsplats genererar goda resultat
Andreas hanterar såväl nya som befintliga kundrelationer. Hans dagar spenderas i regel hos kund, men nuvarande situation med coronapandemin gör att han träffar sina kunder över video och telefon i betydligt större omfattning.
– Spridningen av covid-19 märks självfallet av i jobbet, framför allt då kontakten med kund främst sker digitalt nu. Däremot känner jag mig lugn och trygg på SJR, stämningen är fortfarande god och kommunikationen fungerar bra. Det speglar sig i verksamheten, berättar Andreas.
Lyckade samarbeten och värdefulla kundrelationer
Struktur och metodik är enligt Andreas viktiga ledord inom försäljning. Hans hjärtefråga är att förstå kundens specifika behov – för att därefter anpassa sig efter dessa. Andreas poängterar också att det allra viktigaste är att alltid arbeta engagerat.
Det ska kännas tryggt och givande att bli kund hos oss!
Andreas Klingensjö, Senior Account Manager.
– Att förstå kundens behov är ett långsiktigt arbete som är nyttigt och värdefullt. Tiden man lägger ner kommer att generera värdeskapande relationer i slutändan. Kunden känner av ditt engagemang direkt. I min roll är det oerhört viktigt – det ska kännas tryggt och givande att bli kund hos oss!, avslutar Andreas.
Fyra snabba med Andreas
Vad är det bästa med att jobba på SJR?
Det bästa med att jobba på SJR är den starka sammanhållningen. Vi tar ingenting för givet, det är ett aktivt arbete. Gemensamma resor, en AW efter jobbet och positiv inställning är viktigt för trivseln!
Vad gör du helst utanför jobbet?
Jag är sportintresserad och gillar att hålla mig aktiv – det blir mycket padel, tennis och löpning! Sedan umgås jag gärna med familj och vänner.
Vad får dig att må bra på jobbet?
En positiv inställning – att man har kul på jobbet. Och framåtanda! Det är viktigt att alla strävar efter att nå nya höjder.
Vilket är ditt bästa minne från SJR?
Alla gånger då vi vinner tillsammans; när vi lyckas hjälpa våra kunder med deras behov genom rätt tillsättning av konsult!