Ansökan är stängd
Verksamhetsspecialist med Lumera-kompetens
Är du nyfiken och vill vara med på en spännande förändringsresa? Har du därtill god erfarenhet av försäkringssystemet Lumera och trivs i roller där du får vara länken mellan IT och verksamheten? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
AMF söker nu en driven och erfaren Verksamhetsspecialist med Lumera-kompetens som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss i vår pågående förflyttning till ett Lean-Agilt arbetssätt. I rollen så kommer du att ingå i en grupp om 20 personer bestående av flera team med olika ansvarsområden inom kundadministration och du rapporterar till chefen för Försäkringsreskontra & Pensionsutbetalning. Rollen är varierad och du kommer att få möjlighet att samverka med flera olika team och avdelningar inom bolaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Att vara länken mellan IT och verksamheten
• Att stötta i krav och testning
• Att stötta i mer komplexa problemlösningar
• Att ta initiativ till att driva förbättringsarbete
• Att vara sammanhållande länken vid nya releaser
Lämplig bakgrund
Vi söker en person som har flera års erfarenhet från försäkringsbranschen med både verksamhetskompetens samt goda tekniska kunskaper i systemet Lumera. Du kan exempelvis ha arbetat i rollen som handläggare där du har varit involverad i utvecklingsarbete samt har arbetat med testning i Lumera. Du kan också komma från IT-sidan där du exempelvis har arbetat i rollen som Objektspecialist, Testare, Produktägare eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAFe och/eller av Lean-Agila metoder. Rollen ställer höga krav på din kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt och det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska.
Personliga egenskaper
Som person är du driven och initiativtagande och trivs i en roll där du får arbeta med utvecklings- och förbättringsarbete. För att trivas och passa med oss på AMF är du prestigelös, van att arbeta serviceinriktat med flera olika kontaktytor och uppskattar teamarbete.
Vad erbjuder vi
Vi drivs av ett stort engagemang för våra kunder och en stolthet för vårt uppdrag. Vi lever enligt våra värdeord; enkel, trygg och mänsklig. Därför tycker vi att det är viktigt att visa varandra respekt och öppenhet på jobbet. Vi jobbar också för ett tydligt ledarskap, jämlikhet och mångfald genom rätten att få vara sig själv. Vi vill att alla ska känna arbetsglädje och trivas hos oss.
Om företaget
AMF ligger mitt i centrala Stockholm och vi är idag cirka 350 medarbetare. Med fyra miljoner kunder och ett förvaltat kapital på mer än 750 miljarder kronor, har vi ett stort samhällsansvar, och är en av de största aktörerna på den svenska pensionsmarknaden. Vårt uppdrag är att ge våra kunder en så hög och trygg pension som möjligt. Vi ägs av fack och arbetsgivare tillsammans. Vår vision är en framtid att se fram emot.
Ansökan
I denna rekrytering har AMF valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Van Egeraat på 070 4715908 Vi gör urval och intervjuar löpande. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Kontaktperson
Karin Van Egeraat
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.