system-specialist-till-skanska-treasury-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering

System Specialist till Skanska Treasury

Brinner du för finansiella system och digitalisering? Nu har du chansen att bli en del av Skanska treasurys dynamiska team och vara med och utveckla framtidens treasury-system och processer!

Om tjänsten

I rollen som Treasury System Specialist kommer du att arbeta tätt med Head of Treasury Operations för att driva spännande projekt, implementera nya tekniska lösningar och utveckla treasury-processer. Du blir vår expert för Skanskas Payment Hub System - Kyriba, där du spelar en nyckelroll i att optimera systemanvändning, utbilda användare, utföra tester och säkerställa systemets kvalitet. Detta görs i nära samarbete med både Treasury- och IT-avdelningar, systemägare, leverantörer.

Rollen är en viktig länk mellan verksamheten och IT, vilket gör att du också kommer att sätta dig in i koncernens cash pools, kontostrukturer och stötta dina kollegor på Operations inom cash management och betalningar vid behov.

Ansvarsområden

• Ansvara för Skanskas Payment Hub, inklusive underhåll och utveckling.
• Vara superuser för systemen som används inom Treasury Operations.
• Vara med och driva projekt för att implementera nya tekniska lösningar och förbättringar.
• Utvärdera möjligheter för automatisering och digitalisering för att optimera arbetsprocesser.
• Implementera och testa nya funktioner i systemen.
• Hålla utbildningar, workshops och presentationer.
• Vid behov stötta med löpande uppgifter inom Treasury Operations.

Lämplig bakgrund

För att lyckas i denna roll tror vi att du har ett analytiskt tänkande och ett stort intresse för systemfrågor, driva utveckling och automatisering/digitalisering. Du har troligtvis en bakgrund inom IT/System, gärna som konsult och är van vid att arbeta med treasury-system eller liknande ERP-system.

• Akademisk examen inom IT och/eller ekonomi.
• Erfarenhet av att driva projekt, systemimplementeringar och uppgraderingar är meriterande.
• Erfarenhet av systemintegrationer, ERP och bankintegrationer.
• Förståelse för finansiella instrument och kunskap om Treasury Management Systems (exempelvis Wallstreet Suite, Kyriba, FIS Quantum, Treasury Systems) är mycket meriterande.
• God förmåga att kommunicera på både svenska och engelska.

Personliga egenskaper

Du är organiserad och strukturerad, med en stark förmåga att prioritera och hitta lösningar på problem. Du är förändringsbenägen och motiveras av att hitta lösningar samt förbättra befintliga processer. Du har en stark social kompetens, en god kommunikativ förmåga och trivs både med att arbeta självständigt och i team.

Om företaget

Skanska är ett av världens största bygg- och utvecklingsföretag, med över 135 års erfarenhet och en omsättning på 177 miljarder SEK under 2023 2024. Vi är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och över 27 000 medarbetare utvecklar vi innovativa och hållbara lösningar som bidrar till en bättre framtid för kommande generationer. Vårt huvudkontor i Stockholm fungerar som navet för hela koncernen, där vi bland annat skapar globala strategier, följer upp mål och säkerställer finansiell kapacitet. På Skanska sätter vi alltid människor och samhällen i centrum för allt vi gör.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Skanska med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Sara Borgeström på sara.borgestrom@sjr.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, vi emotser därför din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller meddelande på LinkedIn. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.