teamledare-demand-planning-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Inköp/Logistik
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering

Teamledare Demand Planning

Har du god erfarenhet inom lagerstyrning och vill arbeta som teamleader över ett härligt team? Vill du arbeta på ett stabilt bolag som tar väl hand om sina anställda och som kombinerar det familjära med det globala? Då kan det vara dig vi söker!

Om tjänsten

I rollen har du ansvar för att försörjning av Hellermanntytons produkter, fungerar så optimalt som möjligt, inom affärsområdet och marknaderna i Norden. Ditt uppdrag är att säkerställa varuförsörjningen genom att uppnå kostnadseffektivitet i kombination med hög servicenivå. Därför är en vital del i arbetet att verka för att kundens behov och förväntningar tillgodoses genom väl fungerade inköps-och logistikprocesser. I rollen har du övergripande ansvar för arbetsprocesser och ansvarsområden inom Demand Planning/Inköpsteamet. Du driver avdelningen framåt genom att leda utvecklingen av nya processer och system för att förbättra företagets konkurrenskraft och effektivitet. Avdelningen består av totalt 4 personer inklusive denna Teamledarroll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Analysera prognoser, lagernivåer och försäljning för framtida inköpsbehov
• Ansvara för dagliga flödet från inköpsorder till leverans
• Ansvara för lagerstyrning och parametersättning mot uppsatta KPI:er som lageromsättning och servicenivå
• Att säkerställa produktdata

Lämplig bakgrund

För att lyckas i rollen gillar du analysarbete och trivs både med helhet och detaljer. Du är ansvarstagande trivs med att bygga goda relationer såväl inom företaget som med leverantörer. I rollen kommer du arbeta med analys och databehandling. Du behöver därför ha en hög IT mognad, systematisk och en stor analytisk arbetsförmåga. Du kommer även delta i olika utvecklingsprojekt. I din roll har du många kontaktytor både internt och externt, därför behöver du ha en god kommunikativ förmåga och ett flexibelt förhållningssätt. Du kommer att ingå i ett samarbetsriktat team bestående av fyra personer och ingå i operativa avdelningen med totalt 20 medarbetare.

Givetvis delar du några av HellermannTytons värderingar - Resultatorientering, Harmoni, Trovärdighet & Integritet.

• Minst 3–5 års erfarenhet inom lagerstyrning.
• Hög analytisk förmåga med goda kunskaper i MS Excel och hantering av Masterdata.
• Du talar och skriver obehindrat både svenska och engelska.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet INFOR M3.
• Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik.
• Det är meriterande om du har ledarerfarenhet.

Om företaget

HellermannTyton är ledande på att organisera kabel och ledning med produkter och system inom områdena - skydda, fästa, märka, bunta och koppla. HellermannTyton har en bred bas av kunder som verkar inom flera olika branscher så som Elinstallatörer, Fordonsindustri, Energiverk, Infrastruktur, Drift & Underhåll samt övrig tillverkande industri.

HellermannTyton AB är ett helägt dotterbolag till HellermannTyton Group med bas i London. Gruppen har en total omsättning på ca 20 mdkr med verksamma bolag i 40 länder och fler än 7000 medarbetare över hela världen. Största delen av produkterna produceras i egna fabriker med 18 produktionsenheter i 13 länder. HellermannTyton AB har filialer i Finland och Danmark, samt dotterbolag i Norge med en sammanlagd omsättning på ca 600 miljoner SEK. Från Sverige distribueras produkterna via lager direkt till slutkunderna i Norden.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar HellermannTyton med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom SJR men att man kommer anställas direkt hos HellermannTyton.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson
Picture of contact person Sebastian Ragnarsson

Sebastian Ragnarsson

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.