strategisk-inkopare-till-bolag-inom-forsvar-och-sakerhet-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Inköp/Logistik
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Supply Chain Coordinator till Samsung

SJR söker nu på uppdrag av Samsung en SCM Coordinator inom Home Appliances. I rollen är du central för att säkerställa effektiv Demand Planning, Purchasing Planning och Sales Forecasting i Norden samt för att koordinera frågor och information mellan logistik- och orderavdelningen, huvudkontoret, fabriker och övriga säljbolag. Detta är ett längre konsultuppdrag med placering i Kista, med start så snart som möjligt och med möjlighet till hybridarbete. Uppdraget är flerårigt och det finns goda möjligheter till förlängning. Vi söker dig som vill gå in som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal.

Om tjänsten

Som SCM Coordinator på Samsung blir du en central del av Operations-teamet inom Home Appliances. Du ansvarar för demand planning, purchasing planning och sales forecasting samt koordinering av information mellan Norden, logistik- och orderavdelningen, huvudkontoret, fabriker och andra säljbolag. Rollen innebär att analysera data, rapportera och skapa underlag som säkerställer effektiva och välplanerade projekt. Du deltar i supply chain-relaterade initiativ och arbetar för att optimera rutiner och processer, med målet att maximera försäljningsmöjligheter och operativ effektivitet.

Ansvarsområden

- Ansvara för demand och supply planning med hög noggrannhet och punktlighet.
- Uppdatera och underhålla prognoser och planering i systemet.
- Analysera försäljningsdata, kanal-PSI och week-of-sales-trender.
- Bygga och underhålla rapporter och dashboards i Excel.
- Hantera lager och inköp baserat på produktens livscykel.
- Stötta teamet i deras dagliga arbete och bidra till förbättring av rutiner och processer.
- Kommunicera med fabriker, huvudkontor och andra säljbolag för att säkerställa smidiga processer.
-Identifiera gap och möjligheter samt föreslå och genomföra åtgärder.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en lämplig bakgrund inom ekonomi, logistik, orderadministration eller produktplanering, med mycket goda kunskaper i Excel – detta är den absolut viktigaste kompetensen för rollen. Du ska känna dig trygg i att arbeta i Excel och gärna vara skicklig på att bygga rapporter och analysera data. Erfarenhet av rapportering och analys värderas högre än erfarenhet av prognosarbete, och vi ser gärna att du har några års erfarenhet. Än viktigare är dock viljan att lära och utvecklas. Tidigare erfarenhet inom supply chain, orderstyrning, logistik eller konsumentprodukter/hemelektronik är meriterande, men inte ett krav.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och kommunikativ. Du trivs med att ta initiativ och arbeta i en snabbföränderlig miljö. Du är en driven person som gärna vill läras och utvecklas samt trivs i ett dynamiskt team. På Samsung finns stora möjligheter att utvecklas, och för att trivas hos oss behöver du gilla tempo, förändring och utmaningar!

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-09-18.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.