Ansökan är stängd
Senior Fund Accountant till Permian
Permian fortsätter att växa och vi söker nu en driven Senior Fund Accountant till vårt team i Stockholm. Har du ett intresse för Private Equity-branschen och vill bredda din kunskap inom finansbranschen med fokus på alternativa investeringsfonder? Kanske jobbar du på en mer traditionell och större redovisningsbyrå idag och vill byta till en spännande och händelserik bransch och ett bolag i tillväxt? Då kan denna roll vara din nästa utmaning!
Vi på Permian söker dig som vill ta ansvar för redovisning, skatt och rapportering, samt bidra till utveckling och effektivisering av våra processer. Tillsammans med skickliga kollegor och intressanta kunder kommer du att bidra till vår framgång och fortsatta tillväxt.
Om tjänsten
Som Senior Fund Accountant hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att leverera högkvalitativa redovisningstjänster till våra kunder. Du kommer att:
• Hanterar redovisning, skatt och rapportering för Permians kunder
• Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut
• Upprätta årsredovisningar
• Upprätta moms- och inkomstdeklarationer
• Hantera redovisning av investeringar, eget kapital-transaktioner, vinstutdelningar och emissioner
• Utbilda och coacha mer juniora redovisningskonsulter
• Driva effektivisering och förbättring av processer
• Få djupgående inblick i kundernas verksamheter, inklusive relevanta avtal och tillämpliga lagar och regler
• Samarbeta och vara en sparringpartner för kollegor och kunder inom redovisning, skatt och finansiell rapportering
Lämplig bakgrund
Vi tror att du har:
• En magister- eller kandidatexamen i ekonomi, redovisning eller finans
• Minst 3 års erfarenhet av arbete med redovisning, gärna inom fondbranschen
• Erfarenhet av redovisningsstandarder (K2 och K3) samt praktisk erfarenhet av bokslut, moms och skatt
• Erfarenhet av att ge professionell kundservice
• Erfarenhet av koncernredovisning är ett plus
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi värdesätter strukturerade och processdrivna medarbetare som trivs med att hantera flera projekt parallellt. Har du ett systemintresse och vilja att ständigt effektivisera ditt arbete ser vi det som mycket positivt. Självklart har du ett starkt kundfokus och gillar att arbeta i team!
Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med engagerade och kompetenta kollegor. Hos oss får du chansen att utvecklas och växa i din roll, samtidigt som du bidrar till våra kunders framgång. Du får en unik möjlighet att bredda din kunskap inom finansbranschen, med fokus på alternativa investeringsfonder, i ett bolag med stark tillväxt. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling genom bla både interna och externa utbildningar. Som senior finns också goda utvecklingsmöjligheter att ta en manager roll på relativt kort sikt. Vi sitter i trevliga lokaler mitt i city nära centralen och erbjuder hybridarbete.
Om företaget
Permian är en snabbväxande och innovativ ledande nordisk fondadministratör med kontor i centrala Oslo och Stockholm. Permiangruppen arbetar med investeringsbolag, riskkapitalfonder och fondförvaltare som tillsammans idag har 200 mdkr under förvaltning fördelade på ett ungefär hundra fonder och investeringsbolag. Som specialist inom fondadministration erbjuder Permian ett brett utbud av experttjänster till nordiska Venture-, Private Equity- och riskkapitalbolag, bl.a. rådgivning, fondadministration, fondförvaltnings-, förvaringsinstitut- och redovisningstjänster. Målsättningen är att minska de administrativa bördorna för kunderna med expertis, IT verktyg och effektivitet.
Företaget grundades i Oslo för 10 år sedan och idag är vi 100 personer på plats i Stockholm och Oslo.
Ansökan
I denna rekrytering har Permian valt att samarbeta med SJR. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström på sara.borgestrom@sjr.se. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Urval och intervjuer kommer att starta i mitten på augusti.
Välkommen med din ansökan!
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.