Ansökan är stängd
Reskontraspecialist med systemintresse till Kiona i Kungsbacka
Till vår kund Kiona söker vi en erfaren ekonom som kan kundreskontran på sina fem fingrar. För dig sitter service och kundrelationer i ryggraden. Med en god känsla för system och digitala lösningar kommer du här ges chansen att få utveckla en spännande roll tillsammans med team Kiona.
Om tjänsten
I den här rollen arbetar du aktivt med Kionas kunder och det operativa faktureringsarbetet samt att effektivisera och förbättra de befintliga processerna och rutinerna för arbetet med kundreskontran. Rollen har även en vinkling mot digitala lösningar där du kommer att få vara med i processförbättringar kring system kopplat till operativa processer inom kundreskontran.
Kontoret är beläget i Kungsbacka, men det finns flexibilitet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan om du så önskar. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med ekonomiteamen i Kungsbacka samt Trondheim och Bergen och du rapporterar till CFO som sitter i Bergen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Hantera fakturafrågor och kommunicera med såväl interna som externa parter för att säkerställa hög kundnöjdhet
• Administrera fakturor, skapa filer, justera priser samt säkerställa att faktureringsprocessen flyter på och proaktivt arbeta för att eliminera fel
• Ansvara för påminnelse och kravhantering
• Aktivt driva förbättringsarbete och effektivisering av processer i Kionas olika system
• Ansvara för rapportering angående regelefterlevnad samt vissa ad-hoc rapporter
• Bank- och kontoavstämningar
Lämplig bakgrund
Du har ett par års relevant arbetslivserfarenhet och känner dig trygg i beskrivna arbetsuppgifter och har jobbat med liknande uppgifter i en serviceorienterad roll tidigare. Då du kommer att ansvara för hanteringen och utvecklingen utav kundreskontran är det viktigt att du trivs med att jobba högt som lågt och tar stort eget ansvar i ditt arbete.
Du har troligen en akademisk utbildning inom ekonomi samt mycket goda systemkunskaper och lätt för att ta till dig nya system och tycker det är roligt att jobba med digitala verktyg.
Du behöver vara flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, samt behärska skandinaviska, om du även är trygg i tyska eller franska är det meriterande.
Som person är du en kommunikativ lagspelare som trivs med ett eget ansvarsområde där du kan få driva på och utveckla rollen. På Kiona är faktureringsflödet stort och rollen bred så du som söker behöver ha en god förmåga att arbeta proaktivt och detaljfokuserat, samt med en hög arbetsmoral.
Om du drivs av att skapa ordning och reda bland detaljerna samt ge en förstklassig service, då kan detta vara rollen för dig!
Om företaget
Kiona is a leading SaaS company with the vision to make a big impact in the fight against climate change by offering the smartest and most cost-effective proptech platform on the market. The company enables building owners and other stakeholders to achieve their financial and sustainability goals through the digitalization of new and old buildings and their heating, cooling, ventilation, and refrigeration systems. With offices in eight markets and 150 colleagues, Kiona currently connects over 55,000 commercial, industrial, residential, and public buildings and 3,000 grocery stores in Europe. Through an innovative platform that monitors, controls, and optimizes both energy use and organizations, Europe's existing buildings can now become part of the solution for the future. For more information, visit our website: www.kiona.com
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Kiona med SJR. För information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på sofia.obstfeldergarellick@sjr.se eller researcher Susanna Filipsson på susanna.filipsson@sjr.se. Observera att med hänsyn till sommar och semester så kommer urval och vidare kontakt för frågor först att ske i mitten av augusti. Vi vill att din CV är på engelska.
Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Sofia Obstfelder Garellick
Susanna Filipsson
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.