
Om tjänsten
Är du en självgående problemlösare med passion för system, siffror och struktur? Vill du ta plats i ett dynamiskt finansbolag som är en del av en större koncern och bidra till att höja kvaliteten i kundreskontrahanteringen? Då kan detta vara din nästa utmaning! Detta är ett konsultuppdrag med start slutet av oktober med placering i Stockholm och 12 månader fram med chans till förlängning.
Ansvarsområden
Som reskontraassistent spelar du en avgörande roll i att säkerställa att ekonomiska transaktioner hanteras korrekt. Du ansvarar för att matcha betalningar, analysera avvikelser och se till att flödena i systemen fungerar effektivt. En stor del av ditt arbete består av att utreda differenser, förstå hur bokningar påverkar hela processen och ta fram lösningsförslag som kan godkännas. Din insats är central för att identifiera felkällor och bidra till att förbättra rutiner och arbetsflöden.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av kundreskontra, gärna med fokus på företagskunder. Du är trygg i dig själv och tycker det är roligt att utreda, analysera och arbeta med stora datamängder.
Du har mycket goda kunskaper i Excel så som formler, listor och pivottabeller. Har du erfarenhet av Raindance är det meriterande.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen har du ett starkt intresse för system och processer. Du är noggrann, metodisk och självständig. Du har en god förståelse för ekonomiska flöden och har förmåga att se konsekvenser i bokningar och föreslå lösningar.
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.
