Regulatory Vendor Manager till ICA Försäkring
Om tjänsten
Vill du vara med och forma en nyckelroll i en växande försäkringsverksamhet? Som Regulatory Vendor Manager hos ICA Försäkring får du möjligheten att utveckla och säkerställa regelefterlevnaden kring våra viktigaste leverantörer och avtal. I denna roll är du en central spelare som driver vårt arbete med att identifiera och hantera risker kopplade till kritiska outsourcing- och IKT-avtal, vilket bidrar till en effektivare, tryggare och mer hållbar leverantörsstyrning.
Hos oss får du inte bara ansvar för att hålla ihop arbetet med och stärka processerna för vår leverantörsstyrning, utan också friheten att själv påverka och utforma arbetssätten. Din kompetens och ditt driv gör skillnad när du i nära samarbete med kollegor från juridik, informationssäkerhet och andra affärsområden stöttar verksamheten i att utveckla, förhandla, följa upp och rapportera strategier, risker, exitplaner och regulatoriska avtalsvillkor. Rollen rapporterar direkt till Chefsjuristen och är en del av Legal & Governance-teamet. Tjänsten är placerad i Solna med viss möjlighet till distansarbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar bland annat att:
• Förvalta och utveckla bolagets processer, mallar och stödmaterial för leverantörshantering.
• Implementera nyckelkontroller och säkerställa kvalitetsnivån i hanteringen av våra leverantörsrelationer.
• Delta aktivt i utvecklingen av leverantörsstrategier och exitplaner.
• Hålla ihop arbetet med övervakning, uppföljning, registrering och rapportering av våra tredjepartsleverantörer samt åtföljanderiskexponering.
• Bygga starka relationer med leverantörer och interna intressenter för att främja samverkan och regelefterlevnad.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning, jur.kand. eller affärsjuridisk sådan, och/eller gedigen erfarenhet av riskbaserat avtalsarbete inom reglerad verksamhet.
Personliga egenskaper
Du har en analytisk förmåga och ett intresse för IT- och informationssäkerhet. Vidare känner du dig trygg i rollen som rådgivare, samtidigt som du kan ställa krav på både interna och externa intressenter. Som person är du kommunikativ, engagerad och trivs med att ta stort eget ansvar. Rollen ställer även krav på noggrannhet, förmåga att strukturera, prioritera och inte minst leda och samarbeta med andra roller. Du bidrar aktivt till det goda samarbetsklimatet som redan finns inom Legal & Governance-teamet.
Tjänsten kräver att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Om företaget
ICA Försäkring är Sveriges nya försäkringsbolag för dig, din familj, ditt hem, din bil och dina saker. Vi växer så det knakar både när det gäller nya kunder och produkter. Att vara ICA-kundens bästa försäkringsbolag är en självklarhet för oss och vårt mål är att tillsammans med ICA Banken, ICA Gruppen och alla ICA-handlare göra varje dag lite enklare och tryggare för våra kunder. Det gör vi bland annat genom att erbjuda bra försäkringar med mycket innehåll till schyssta priser. Naturligtvis med ICA-bonus och en massa andra bra erbjudanden som grädde på moset. ICA Försäkring är ett helägt dotterbolag till ICA Banken.
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Ansökan
I denna rekrytering har ICA Försäkring valt att samarbeta med SJR Executive Search. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Seniorkonsult Anders Dareholt på mobilnummer 070-471 59 09 eller Researchkonsult Emelie Jorland på 072-066 02 98.
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Bakgrundskontroll och drogtest kommer att genomföras på slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/integritetspolicy/
Kontaktperson
Anders Dareholt
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.