För många är vi bara ett fastighetsbolag, men för oss som jobbar här står Trianon för något mer. Engagemang, nytänkande och mod är våra ledord och finns med i allt vi gör, varje dag.
Vi vill vara med och driva hållbar och varaktig samhällsförändring, det är sådant som får oss att tycka att det är roligt att gå till jobbet. Om du känner likadant hoppas vi att du hör av dig.
Om tjänsten
Trianon fortsätter att växa och söker nu en redovisningsekonom till sitt kontor i Malmö. Du kommer att bli en del av ett engagerat team redovisningsekonomer och du rapporterar till bolagets redovisningschef.
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med att sköta bokföringen från ax till limpa för ett flertal bolag inom koncernen. Det är en verksamhetsnära roll där du aktivt kommer att arbeta med förbättringar och bidra till att utveckla flöden och processer i det växande bolaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer främst att arbeta med
• Löpande redovisning
• Upprätta inkomstdeklarationer
• Moms- och skattedeklarationer
• Avstämningar och periodiseringar
• Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut)
• Upprätta årsredovisningar och vara kontaktyta mot revisorer
• Bolagsformalia och annan förekommande ekonomiadministration
Lämplig bakgrund
Vi tror att du har en högskoleutbildning inom redovisning eller motsvarande samt några års relevant erfarenhet av arbete med redovisning. Du har erfarenhet av att självständigt upprätta bokslut, årsbokslut och det är meriterande om du tidigare har arbetat med redovisning i fastighetsbolag. Kanske har du arbetat i en motsvarande roll tidigare alternativt har du erfarenhet från en redovisningsbyrå eller motsvarande. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning och du har också goda kunskaper i Excel.
Personliga egenskaper
Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är strukturerad, noggrann och ansvarsfull samt kan se till både detaljer och helheten. Vidare är du kommunikativ och har lätt att skapa förtroende och att samarbeta med andra. Som person är du positiv och prestigelös samt har en stark vilja till personlig utveckling!
Vad erbjuder vi
Genom vår affärsmodell som bygger på förvaltning, jobbskapande, trygghetsskapande och satsningar på barn och ungdomar är Trianon drivande i frågor som rör social samhällsutveckling. Det har visat sig vara en framgångsrik modell som bidrar till minskat utanförskap och ökad framtidstro i utsatta områden, samtidigt som det långsiktigt gynnar ekonomisk tillväxt, både för bolaget och samhället i stort. Det är kombinationen av att arbeta med social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet som ger hållbara resultat. Vi vill fortsätta göra skillnad – både mer och för fler.
Om företaget
Trianon är ett entreprenörsdrivet och expansivt fastighetsbolag som grundades 1973 och som äger, förvaltar, utvecklar samt bygger bostäder och kommersiella fastigheter i Malmö med omnejd. Vi verkar för ett hållbart boende och en hållbar stadsutveckling för både människa och samhälle – alltid med ett arbetssätt som präglas av flexibilitet, lyhördhet och hög servicenivå. Idag är vi börsnoterade på Nasdaq Stockholm och vårt fastighetsbestånd har ett marknadsvärde på cirka 12 Mdkr. Med engagemang, nytänkande och mod som värdegrund vill vi på Trianon göra Malmöregionen till en ännu bättre plats att bo och verka i. För mer information se www.trianon.se
Ansökan
I denna rekrytering har Trianon AB valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på annie.hojman@sjr.se
Då vi intervjuar löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.