
Är du en noggrann och erfaren redovisningsekonom som vill utvecklas i en stabil och långsiktig roll? Vi söker nu en redovisningsekonom till en spännande rekrytering i Trelleborg där du får möjlighet att bidra med din breda kompetens inom redovisning och ekonomiadministration.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta brett inom redovisning och ekonomi, med ansvar för både löpande bokföring och mer kvalificerade uppgifter såsom bokslutsarbete och rapportering. Du blir en viktig del av ekonomiavdelningen och får chansen att bidra med både din kompetens och ditt driv.
Ansvarsområden
• Löpande bokföring och avstämningar
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Upprättande av månad- och årsbokslut
• Moms- och skattedeklarationer samt rapportering till myndigheter
• Fakturering och påminnelsehantering
• Delaktig i implementering av ekonomisystem och processförbättringar
• Allmän ekonomiadministration, inklusive post- och fakturahantering
• Intercompany-redovisning mot moderbolaget
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom redovisning/ekonomi
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete
• Goda kunskaper inom bokföring, reskontra och bokslutsarbete
• Erfarenhet av moms, skatt och myndighetsrapportering
• God datorvana och erfarenhet av ekonomisystem
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team, samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ. Din kommunikativa förmåga gör att du bidrar till en positiv arbetsmiljö, och du är flexibel och lösningsorienterad även i perioder med högt tempo. Vi söker dig som vill utvecklas i din roll och bidra till företagets fortsatta framgång.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Yaghma Davoudi-kia på yaghma.davoudi-kia@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-09-21.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.
