redovisningsekonom-till-hoist-group-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering

Redovisningsekonom till Hoist Group

Har du erfarenhet av redovisning och söker en roll där du får arbeta brett, ta stort eget ansvar och samtidigt utvecklas i en internationell miljö? Trivs du i en organisation under förändring, där du får möjlighet att skapa struktur och bidra till förbättringar? Då kan rollen som redovisningsekonom hos Hoist Group vara nästa steg i din karriär.

Hoist Group erbjuder lösningar inom TV och WiFi till hotellbranschen. Bolaget har under senare år genomgått stora förändringar, inklusive ägarbyte, och verksamheten har fokuserats till dessa områden. Organisationen har minskat i storlek och präglas idag av en dynamisk miljö där varje medarbetare får möjlighet att påverka och göra skillnad.

Om tjänsten

Som redovisningsekonom hos Hoist Group blir du en del av det nordiska finansteamet med kollegor i Sverige, Norge och Litauen. Rollen är bred och varierad, med ansvar för redovisningen i Sverige och Danmark. Du arbetar självständigt i det dagliga flödet och får möjlighet att ta dig an arbetsuppgifter som momsdeklarationer, intercompany-transaktioner, valutabokningar och periodiseringar. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter, bland annat mot bokslutsarbete och rapportering.

Du rapporterar till Nordic Finance Manager och blir en nyckelperson där flexibilitet, eget ansvar och god kommunikation är avgörande.

Ansvarsområden

I rollen som redovisningsekonom får du en bred och varierad vardag med ansvar för flera centrala delar inom redovisningen. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

• Hantering av kund- och leverantörsreskontra för Sverige och Danmark
• Löpande redovisning och avstämningar
• Momsdeklarationer och annan skattehantering
• Intercompany-transaktioner
• Valutabokningar och periodiseringar
• Bokslutsarbete och rapportering
• Aktivt bidra till utveckling och förbättring av rutiner, processer och arbetssätt

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av redovisning och som vill ta ett bredare grepp med stort eget ansvar och variation. Har du en akademisk utbildning eller motsvarande inom ekonomi är det meriterande, liksom erfarenhet av hela redovisningsflödet från löpande bokföring till bokslut. Ett genuint systemintresse och vana från förändringsmiljöer är också en fördel.
Du har goda kunskaper i Excel och är trygg i olika ekonomisystem. Eftersom Hoist Group är en internationell organisation behöver du kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska, som är koncernens språk.

Som person är du noggrann, självgående och prestigelös. Du är strukturerad och trivs med att skapa din egen arbetsordning i en miljö där allt inte är på plats. Du har driv och vilja att lära dig mer, är systemintresserad och ser möjligheter att förbättra arbetssätt och rutiner. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och har skinn på näsan – du vågar ta ansvar, hantera press och fatta beslut.

Vad erbjuder vi

Hos Hoist Group får du en bred och utvecklande roll i en internationell miljö där du kan påverka och växa. Du blir en viktig del av ett engagerat team där du arbetar nära verksamheten och får stort eget ansvar. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du kan kombinera arbete på kontoret med möjligheten att arbeta hemifrån delar av veckan – en balans som gör att du kan förena professionell utveckling med ett hållbart arbetsliv.

Utöver detta omfattas du av kollektivavtal via Tech Sverige (f.d. Almega IT), du arbetar enligt en arbetstid på 37,5 timmar per vecka och får tillgång till friskvårdsbidrag.

Om företaget

Hoist Group är en ledande leverantör av digitala lösningar till hotellbranschen med fokus på TV och WiFi. Genom lång erfarenhet och branschkunskap har Hoist Group byggt upp en stark position på marknaden och bolaget stödjer idag tusentals hotell över hela Europa, Mellanöstern och Afrika.

Efter flera år av förändring, inklusive ägarbyte och en fokusering av verksamheten, befinner sig bolaget nu i en ny fas med tydlig riktning framåt. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö, i en organisation där varje medarbetare gör skillnad.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Hoist Group med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Kraft, via e-mail: therese.kraft@sjr.se.

Vi tillämpar ett kompetensbaserat urval. Om du uppfyller kvalifikationerna kan det första steget i processen vara att besvara några kompletterande frågor. Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju. Inför intervjun genomförs ibland våra tester: problemlösningstest (Matrigma) och personlighetstest (MAP).

Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Observera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post eller privata meddelanden på LinkedIn.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.