redovisningsekonom-till-eolus-vind-image
Ansökan är stängd
Stad:
Hässleholm
Tjänsteområde:
Ekonomi/Finans
Län:
Skånes län
Jobbtyp:
Rekrytering

Redovisningsekonom till Eolus Vind

Vill du forma en hållbar framtid tillsammans med oss? När Eolus grundades 1990 var vi en föregångare i Sverige. Vi kan med ödmjuk stolthet konstatera att vi banade väg för kommersialisering av vindkraftsindustrin i Sverige. Från småskalig, innovativ energiproduktion i nära samarbete med visionära kunder har vi växlat upp mot nya horisonter där varken geografiska avstånd eller tekniska utmaningar stoppat oss. Över 30 år senare är vi ett av Sveriges mest etablerade börsbolag inom projektering av förnybar energiproduktion, med verksamhet i flera länder. Vi söker nu en noggrann och självständig Redovisningsekonom till vårt härliga ekonomiteam i Hässleholm.

Om tjänsten

I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med självständigt redovisningsarbete för externa vindkraftsbolag där Eolus är ansvariga för drift och förvaltning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer ha ett helhetsansvar för redovisningen och din roll innefattar främst:
• Löpande redovisning
• Upprättande av bokslut
• Årsredovisningar
• Deklarationer
• Kassaflödesprognoser
• Budgetering
• Rapportering samt kontakt med bank, bolagsverket och revisorer
• Redovisning enligt IFRS standard

Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Hässleholm. Eolus kontor är centralt beläget med goda pendlingsmöjligheter. Vi tillämpar en hybrid arbetsmodell och det finns även möjlighet att arbeta viss tid från vårt kontor i Malmö.

Lämplig bakgrund

Vi förväntar oss att du har minst fyra års erfarenhet från en liknande roll, en relevant eftergymnasial utbildning samt goda kunskaper i excel och relevanta system. Då du i ditt arbete kommer arbeta med internationella kunder, ser vi även att du förutom svenska har goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som trivs i en kommunikativ roll där du har en löpande kontakt med kunder och andra samarbetspartners. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara noggrann, serviceminded och van vid att arbeta strukturerat mot deadlines. Vi tror att du kommer trivas hos oss om du uppskattar och bidrar till en arbetsmiljö som kännetecknas av ödmjukhet, engagemang och professionalism.

Vad erbjuder vi

Vilka förmåner erbjuder vi dig? Vårt mål är att erbjuda förmåner som främjar hälsa och välmående för ett hållbart och långsiktigt arbetsliv. För att skapa en god balans mellan arbete och privatliv erbjuder vi bland annat föräldralön vid föräldraledighet, förkortad arbetstid (ATF) samt en hybrid arbetsplats för ökad flexibilitet i vardagen.

Vi värnar om din hälsa och erbjuder därför friskvårdsbidrag på upp till 5 000 SEK per år, privat sjukvårdsförsäkring, årliga hälsoundersökningar samt TBE-vaccination.

Utöver detta får du en årlig löneöversyn, tjänstepensionsavsättning och möjlighet att delta i vårt bonusprogram, där du kan erhålla upp till en extra månadslön beroende på resultat.

Om företaget

Vilka är vi? Vi är ett engagerat team på 13 personer i Hässleholm som med samarbete och kunskapsutbyte säkerställer att vi hanterar stora kunder och viktig information på bästa sätt. Det som gör vårt kontor unikt är vår gemensamma yrkesstolthet och den dagliga inspiration vi ger varandra.

För oss handlar ekonomi om mer än bara siffror, bokföring och analyser, gemenskap och samarbete är lika viktigt. Vi vet att en god kopp kaffe och en härlig fika ger den där lilla extra boosten som gör arbetsdagen ännu bättre.

Ansökan

Låter detta som en spännande utmaning så tveka inte att skicka in din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så ansök redan idag. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Tomas Vinnersten på 0766-471614, eller tomas.vinnersten@sjr.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Picture of contact person Tomas Vinnersten

Kontaktperson

Tomas Vinnersten

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.