redovisningsekonom-assemblin-image
Ansökan är stängd
Stad:
Malmö
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Skånes län
Arbetsområde:
Rekrytering

Redovisningsekonom Assemblin

Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik, vi är organiserade så att vi är med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll.

Om tjänsten

Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vi tänker stort men agerar snabbt och lokalt, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi är måna om att ha ett öppet och gott arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget framåt. På Assemblin är vi stolta över det vi gör och inte minst över de personer som ser till att få det gjort.
Som redovisningsekonom på Assemblin är du ansvarig för löpande redovisning och fullständiga månads-/årsbokslut av både moder- och dotterbolag. Du arbetar i nära samarbete med kollegor på ekonomiavdelningen och rapporterar till redovisningschefen.
Grundbulten i verksamheten är de lokala filialerna och som redovisningsekonom förväntas du arbeta för att upprätta och utveckla goda relationer med regionchef, filialchefer och projektledare. Du förväntas också vara resultatorienterad och aktivt upprätthålla egen kompetens avseende redovisnings- och skatteregler samt arbeta för att effektivisera rutiner och processer. Placering är på vårt kontor på Stenyxegatan i Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I din roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta med bl.a
• Löpande bokföring
• Betalningar och likviditetsrapportering
•Internfakturering
•Anläggningsregister
•Momsdeklarationer
•Månads- och årsbokslut
•Budget och prognoser
•Vara behjälplig med årsredovisningar och inkomstdeklarationer

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och några års erfarenhet från en roll med liknande arbetsuppgifter, gärna från bygg- eller fastighetsbranschen. Du har god förståelse av redovisning och erfarenhet av att arbeta med bokslut och rapportering. Du kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i Excel och har intresse av system och digitalisering av arbetsuppgifter.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är självgående, lösningsfokuserad och tycker om att samarbeta med flera olika delar av organisationen. För att lyckas i rollen är du noggrann, nyfiken och analytisk i ditt arbetssätt. Vidare är du bra på att planera, prioritera och kan hantera tillfälliga arbetstoppar. Du utmanar och ifrågasätter och har lätt för att kommunicera med övriga i teamet. Du är trygg, prestigelös och tycker om att jobba nära dina kollegor. Att du är kommunikativ och hjälpsam ser vi som en självklarhet för att du ska passa in i Assemblins kultur.

Vad erbjuder vi

Assemblin är ett expansivt företag där dina insatser kommer att göra skillnad. Assemblin värnar om sin personal att de ska trivas och utvecklas.
Vår värdegrund är grunden i vår gemensamma kultur, som vägleder oss i vårt dagliga arbete.
VI KAN Med rätt kompetens och erfarenhet utför vi vårt jobb med stolthet.
VI VILL Engagemang och nyfikenhet driver oss framåt. Genom att ständigt utveckla oss själva och vår verksamhet skapar vi smarta och hållbara installationer för våra kunder.
VI BRYR OSS Tillsammans utför vi vårt jobb med stor respekt för varandra och våra kunder. Vi tar också ansvar för miljön och samhället omkring oss.

Om företaget

Assemblin Caverion Group är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i norra Europa. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system och lösningar för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 43 miljarder kronor och cirka 21 500 engagerade medarbetare i Sverige, Finland, Norge, Österrike, Tyskland, Danmark och Baltikum.
Assemblin Ventilation är en svensk division inom Assemblin Caverion Group. Vi har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier med mera. Vår division har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar. Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik, vi är organiserade så att vi är med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 20 orter i Sverige, omsätter 1,6 miljarder kronor och är ungefär 600 anställda. Läs mer på www.assemblin.se

Ansökan

I denna rekrytering har Assemblin Ventilation valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på annie.hojman@sjr.se eller Malin Hjort på malin.hjort@sjr.se

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt men med tanke på stundande semestrar så kommer återkoppling och intervjuer hos kund att ske först i augusti.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!

Kontaktperson

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.