Ansökan är stängd
Redovisningsekonom
Vill du arbeta i ett familjärt företag med en prestigelös kultur där vi har roligt på jobbet? Som redovisningsekonom hos JLM får du möjlighet att vara en del av en dynamisk och nära verksamhet där arbetsglädje, samarbete och korta beslutsvägar är nyckeln till vår framgång. Vi söker nu en engagerad och erfaren redovisningsekonom som vill växa tillsammans med oss i en spännande tillväxtresa.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos oss kommer du att spela en central roll i vårt ekonomiteam, där du ansvarar för en bredd av arbetsuppgifter – från löpande redovisning till bokslut och rapportering. Du får stort eget ansvar och möjligheten att påverka och förbättra våra processer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Löpande redovisning, inklusive kund- och leverantörsreskontra
• Kontoavstämningar och kostnadsuppföljning
• Månads- och årsbokslut
• Fakturering samt uppföljning av maskin-, reserv & slitdelsförsäljning samt service
• Tull- och frakthantering till och från Norge
• IC-fakturering mellan våra bolag i Sverige och Danmark
• Kontroll och analys av marginaler och lönsamhet per produktområde
• Administration och utveckling av lagerprocesser med fokus på digitalisering och effektivisering
• Ovanstående uppgifter avser både JLM Scandinavia AB samt ett mindre dotterbolag i Danmark
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och minst några års erfarenhet av en liknande roll, helst i en internationell koncernmiljö där du har arbetat med redovisning och rapportering för ett eller flera dotterbolag. Du är trygg i din kompetens och har ett öga för både detaljer och helheten, vilket hjälper dig att skapa god överblick och insikter.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av redovisning inom lager, frakt och produktion, eller att du har ett intresse för att lära dig mer om dessa områden. Erfarenhet av större ERP-system är också ett stort plus. Du behöver vara flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift, samt ha gedigen Excelvana.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är prestigelös, nyfiken samt drivs av att påverka och förbättra. Du är även relationsskapande, kommunikativ och trivs med att stötta andra samt förklara ekonomi för icke-ekonomer.
Som person behöver du vara strukturerad och analytisk samt alltid sträva efter lösningar för ett bättre sätt att göra saker genom ett affärsdrivet tänk.
Då vi är ett litet team på HK i Malmö lägger vi stor vikt vid personlighet
Vad erbjuder vi
Hos oss på JLM får du arbeta i en varm och jordnära miljö där avståndet mellan individer och avdelningar är kort. Du kommer att ingå i ett litet tight ekonomiteam med en ekonomiassistent, en redovisningsekonom, en redovisningsansvarig samt CFO. Vi erbjuder en roll där du kan påverka och bidra till företagets fortsatta framgång.
Om företaget
JLM har snart 50 års erfarenhet av installationer under mark och är generalagent för DitchWitch, American Augers, Trencor, Subsite, Hammerhead, Dupagro, HÄNY och Baroid.
JLM bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Polen och Ukraina samt har även Norge som vårt försäljningsområde. Företaget grundades i början av 1970-talet och har sedan starten varit leverantör av specialmaskiner för entreprenörer som arbetar med installationer under mark. Sedan ca 30 år har fokus legat på styrd borrning.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tomas Vinnersten via tomas.vinnersten@sjr.se. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Vi använder arbetspsykologiska tester för att säkerställa en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess. Din ansökan ska inte innehålla känsliga personuppgifter. Eventuella bakgrundskontroller kan komma att genomföras i slutskedet av rekryteringen.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Kontaktperson
Tomas Vinnersten
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.