redovisningsansvarig-till-fastighetsbolag-interimsuppdrag-image
Ansökan är stängd
Stad:
Göteborg
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Västra Götalands län
Arbetsområde:
Uthyrning

Redovisningsansvarig till fastighetsbolag – Interimsuppdrag

Nu söker vi dig som är trygg inom redovisning och har möjlighet att starta ett nytt spännande interimsuppdrag hos en av våra härliga kunder. Låter det som något för dig?

Om tjänsten

Som redovisningsansvarig kommer du att självständigt arbeta med redovisning av koncernens olika bolag. Fokus ligger på löpande bokföring, månadsavstämningar, kvartalsbokslut, årsbokslut, moms, likviditetshantering och uppföljning. Till viss del ingår det även att hantera uppgifter i fastighetssystemet, som att lägga upp nya fastigheter och avtal. Du arbetar i ekonomisystemen Visma Admin och Capego och arbetar tätt tillsammans med ekonomichef.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som är kunnig och självgående inom redovisning och årsbokslut. Du trivs i en bred roll och har ett prestigelöst förhållningssätt. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och att du är van vid att hantera flera bolag samtidigt. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen sedan tidigare är det meriterande. Positivt är även om du är van vid att arbeta i projektform. Vidare har du goda kunskaper i svenska både i tal & skrift.

Personliga egenskaper

För att lyckas i denna roll är du en handlingskraftig och teaminriktad person som är kunnig inom ditt område. Du är prestigelös, van vid att arbeta självständigt, effektivt och strukturerat. Vidare kan du snabbt sätta sig in i nya rutiner och arbetsuppgifter. Din kommunikativa och serviceinriktade sida gör att du har förmågan att skapa goda relationer både externt och internt och på så sätt bidra till ett gott samarbete och en härlig kultur inne på kontoret.

Vad erbjuder vi

Uppdraget ska tillsättas i november och är på 100%, deltid under första månaden. Detta är ett konsultuppdrag via SJR, t.o.m. mars/april 2025. Vår kund sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg, de tillämpar flextid men önskar att man arbetar på plats på kontoret.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryterare Liina Fagerberg 0766-002250 eller via liina.fagerberg@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-11-06.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Kontaktperson
Picture of contact person Liina Fagerberg

Liina Fagerberg

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.