projektcontroller-till-craftor-gruppen-image
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering

Projektcontroller till Craftor Gruppen

Är du en driven och utåtriktad ekonom med erfarenhet från projektverksamhet?
Trivs du bäst när du får arbeta verksamhetsnära i en entreprenöriell miljö?
Vill du arbeta på ett växande företag i en framtidsbransch?
Då kanske detta är din nästa roll!

We make power possible!
Craftor är en elkraftentreprenör som projekterar, bygger och underhåller elnät – specialiserade på kraftanläggningar upp till 400 kV. Oavsett om det är totalentreprenad eller mindre uppdrag har vi som mål att leverera den bästa tekniska lösningen på det mest effektiva och konkurrenskraftiga sättet – för bästa resultat.
Det går bra för Craftor, vi växer och nu vill vi utöka vårt finansteam med en projektcontroller!

Om tjänsten

Rollen som projektcontroller är ny och du kommer få stora möjligheter att påverka dess innehåll och arbetssätt. Vårt finansteam, bestående av fem personer, karaktäriseras av gott samarbete, välfungerande processer, bra struktur och automatiserade arbetssätt – men nu vill vi utöka organisationens kompetens inom projektuppföljning och ekonomistyrning genom att inrätta en roll som fokuserar på utbildning och stöd till projektverksamheten. Projektcontrollern kommer rapportera till CFO.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som projektcontroller kommer ditt huvudsakliga fokus vara att stötta verksamheten med prognoser samt projektuppföljning. Du är delaktig i daglig finansiell drift, månadsrapporteringsrutiner samt vårt ständiga förbättringsarbete. Du kommer löpande besöka våra kontor/arbetsplatser för att utbilda projektledare och operativ personal inom projektekonomi och kontinuerligt utveckla arbetssätt gällande ekonomistyrning av projekten. Du kommer också stötta CFO samt affärsområdeschefer med verksamhetsanalyser och beslutsunderlag.
Vi önskar också att du vill vara aktiv i metodikutveckling och införande av AI-verktyg i gruppens/företagets arbetssätt.

Dina ansvarsområden kommer bland annat innefatta

• Prognoser och uppföljning av projekt
• Utbilda verksamheten och utveckla arbetssätt inom ekonomistyrning av projekt
• Projektadministration
• Superuser i projektekonomiverktyget Tracked
• Produktionskalkyler
• Ad-hoc analyser och rapporter till CFO och affärsområdeschefer
• Bistå i arbetet med M & A tillsammans med CFO
• Delaktighet i finansiell drift samt månadsrapportering

Lämplig bakgrund

Vi söker dig med en akademisk examen inom ekonomi och ett par års arbetslivserfarenhet – med fördel inom en projektverksamhet. Har du erfarenhet av projektredovisning/controlling och successiv vinstavräkning är det mycket meriterande.
Du behöver ha ett stort IT-intresse generellt, vara (eller ha ambitionen att bli) avancerad i Excel och nyfiken på att driva utveckling inom AI-lösningar tillsammans med dina kollegor.

Personliga egenskaper

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du är drivande, proaktiv, nyfiken och trivs i en entreprenöriell och prestigelös verksamhet där vi alla hjälps åt. Du är förmodligen i början på din karriär och lockas av möjligheten att snabbt få utvecklas i en självständig roll med många kontaktytor i verksamheten. Du är trygg i dig själv och social med en pedagogisk ådra. Har du även en stark vilja att lära och förmåga att kunna anpassa dig efter kontinuerliga förändringar i en verksamhet under tillväxt – då kan du vara den vi söker!

Vad erbjuder vi

En plats i en lönsam och växande företagsgrupp med vassa och framåtlutade medarbetare i en bransch som kommer att växa starkt under många år framöver.

Hos oss är det självklart att hjälpa dig som medarbetare att utvecklas utifrån dina egna önskemål och möjligheter. Internutbildningar, individuell utveckling, samarbete, arbetsmiljö och prestigelös trivsel är viktiga faktorer hos oss. Vi värdesätter att umgås och arrangerar gemensamma aktiviteter både på och utanför arbetsplatsen. Som exempel serveras vi gemensam frukost varje morgon och har gemensamma resor och kick-offer.

Vi erbjuder även ett attraktivt förmånspaket inklusive friskvårdsbidrag, företagshälsovård och tjänstepension mm.

Om företaget

Sedan företaget grundades 1983 har det utvecklats från det lilla montageföretaget till en av Nordens ledande kraftentreprenörer med över 160 medarbetare och några av de mest avancerade och specialiserade uppdragen inom området.
Vår verksamhet är uppdelad inom Stationer, Ledningar och Distribution. Alla med sin spetskompetens som gör dem branschledande inom sitt område. Vi har huvudkontor i Sollentuna, Stockholm. Vi har dessutom etableringar i Lund, Göteborg, Trollhättan, Västberga (Stockholm), Sundsvall.
Craftor är ett värderingsstyrt entreprenörsdrivet företag med en öppen och prestigelös kultur. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar och stora ambitioner. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi arbetar aktivt för att bibehålla vår informella och entreprenörsdrivna företagskultur som präglas av omtanke för varandra. Som anställd hos Craftor blir du en del av ett spännande och växande bolag där det finns möjlighet till vidareutveckling. Läs mer på: www.craftor.se

Ansökan

I denna rekrytering har Craftor valt att samarbeta med SJR. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström med telnr: 070-4715914.
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.