strategisk-inkopare-till-bolag-inom-forsvar-och-sakerhet-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Projektcontroller inom e-mobility och fastighetsetablering

Vi på SJR söker en driven projektcontroller som vill vara med och forma morgondagens hållbara lösningar inom e-mobility. I denna roll får du arbeta med projektuppföljning, ekonomi och affärsutveckling i ett område som växer snabbt och har stor samhällspåverkan.
Du blir en nyckelspelare i projekt som gör verklig skillnad, både för företagets organisation och för samhället i stort. Hos företaget får du möjlighet att kombinera affärsmässighet med hållbarhetsfokus i en dynamisk och framtidsinriktad miljö.

Detta är ett konsultuppdrag med start 1/10 med placering i Stockholm och 15 månader fram med chans till förlängning. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Om tjänsten

Ansvarsområden

Som projektcontroller kommer dina ansvarsområde innefatta;

-Administrativt stöd till projektledare i tidiga projektfaser

-Återrapportering av projekt med beviljat stöd

-Budgetuppföljning och analys av pågående projekt

-Framtagning av besluts- och investeringsunderlag

-Deltagande i analys av investeringsmöjligheter

-Kontakt med fastighetsägare i samband med etablering

Lämplig bakgrund

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av budgetuppföljning och efterkalkylering. Du är van vid rapportering kopplat till offentliga stöd. Meriterande om du också har erfarenhet av E-mobility, fastighetsutveckling eller etableringsprojekt.
Du har mycket goda kunskaper i Excel samt flytande svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

Vi söker sig som är strukturerad och noggrann projektcontroller med öga för detaljer. Du kommunicerar tydligt, tar egna initiativ och har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och processer. Du trivs i en miljö där du får ta ansvar och arbeta proaktivt och där din insats gör verklig skillnad.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.