process-quality-system-owner-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Inköp/Logistik
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering

Process, Quality & System owner

Vill du vara en del av ett innovativt team som driver framtidens inköp?

Vi investerar inte bara i dagens arbete utan även i morgondagens lösningar, ständigt strävande efter att utveckla vårt arbetssätt, våra processer och system. Vi är inte rädda för att utforska nya vägar och testa nya lösningar. Du välkomnas till en dynamisk miljö och till ett team som har ett öppet och inkluderande klimat där vi arbetar tätt tillsammans för att utveckla och förbättra våra inköp inom Sodexo.
Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett team som inte bara ser möjligheter utan också tar initiativ att förverkliga dem.

Om tjänsten

Du kommer att spela en central roll i att driva och utveckla vår inköpsfunktion och dess processer, system och relaterad data. Du samarbetar nära med kollegor och stöttar och driver inköpsprojekt och initiativ. Som en värdefull roll i vårt team, kommer du att vara en del av ett nära sammansvetsat team bestående av fem personer. Tillsammans är vi en del av en större inköpsorganisation bestående av 14 personer. I denna roll får du möjligheten att balansera flexibiliteten att arbeta hemifrån med behovet av att vara på kontoret några dagar i veckan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ansvara för förvaltning och utveckling av vår Contract Management-lösning Arcus SIM & Arcus SCM.
• Hantera och optimera vår inköps-SharePoint för effektiv informationsdelning och samarbete inom inköp.
• Utveckla och underhålla Hantera-systemet för matstatistik och -hantering.
• Ansvara för inköps sidor på SodexoNet, vårt lokala intranät, och säkerställa att det är aktuellt och användbart
• Äga, förvalta och utveckla våra inköpsprocesser, rutiner och policys för att säkerställa effektivitet och efterlevnad
• Driva klassificering av leverantörer och produkter för ökad transparens och kvalitet.
• Hantera data och registervård för att säkerställa korrekt och användbar information.
• Implementera och upprätthålla leverantörs- och produkttaxonomi för en effektiv inköpsfunktion.
• Stötta chefer på olika nivåer gällande uppföljning och lojalitet gentemot våra avtalade leverantörer.
• Ta ansvar för Risk Management process och uppföljning inklusive CSRD (Corporate Social Responsibility and Development).
• Delta i diverse lokala och globala projekt kopplade till processer, system och datakvalitet.

Lämplig bakgrund

För att lyckas i rollen kräver det att du är strukturerad och ordningsam, med en pragmatisk syn och med förmågan att driva projekt och initiativ självständigt framåt. Din kommunikativa förmåga, tillsammans med din nyfikenhet och nytänkande inställning, kommer att vara avgörande. Du bör vara prestigelös och resonabel och ha förmågan att snabbt ta ägarskap för dina uppgifter och driva projekt och initiativ framåt på egen hand. Din förmåga att hantera komplexitet och se samband mellan data är en tillgång, och du trivs med kommunikation och att bidra till en positiv arbetsmiljö. Vi ser fram emot att få ta del av dina erfarenheter och lära oss av dig.

Du som söker känner dig bekväm med att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift med personer på olika nivåer i en organisation. Din förmåga att förstå komplexa samband mellan data i olika datakällor kommer att vara avgörande i ditt arbete. Det arbete du gör ligger till grund för korrekta analyser och rapporter som ger dina Sodexo-kollegor och våra kunder värdefulla insikter och stödjer strategiskt beslutsfattande. Erfarenhet av SQL/databashantering och kunskap om PowerBI och AI är meriterande men vi tror också att det mesta går att lära sig

Vad erbjuder vi

Möjlighet att vara en nyckelspelare i en dynamisk organisation med utmanande och utvecklande arbetsuppgifter. Det närmaste teamet strävar efter en arbetsmiljö med högt i tak där alla känner sig inkluderade och välkomna att bidra. Vi uppmuntrar en nyfiken och professionell inställning hos våra medarbetare och tror på ständigt lärande.
På vårt kontor i Arenastaden, Solna möts du av ett varmt och prestigelöst klimat med flexibilitet. Du möter en entreprenörsanda med många härliga medarbetare som har en vilja att samarbeta på bästa sätt genom våra grundläggande värderingar laganda, serviceanda och utveckling. Sodexo tillämpar en hybrid arbetsplats med möjlighet att arbeta på distans – helt beroende på hur du bäst genomför ditt arbete.

Om företaget

Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Sodexo med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therrse Kraft på 076-879 91 95. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så vänta inte för länge med din ansökan. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.