
Är du en driven och strukturerad inköpare med ett tekniskt intresse? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker en Operativ inköpare till Lundgrens Sverige AB, en av Sveriges ledande experter inom industriförnödenheter såsom slangar, slangtillbehör och gummi. Här blir du en del av ett stabilt företag med lång erfarenhet och en kultur där samarbete och utveckling står i fokus.
Tjänsten är på heltid med placering på huvudkontoret i Sisjön, Göteborg och vi söker dig som är redo att börja så snart som möjligt.
Om tjänsten
Som operativ inköpare arbetar du tillsammans med kunniga kollegor som stöttar varandra och bidrar till en positiv arbetskultur. Din roll är varierande och ansvarsfull och du driver självständigt inköpsprocessen för specifika produktområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
- Genomföra produktinköp och följa upp orderbekräftelser samt leveranser.
- Säkerställa produktkvalitet och korrekt information i affärssystemet.
- Aktiv kontakt med leverantörer för prisuppdateringar och kvalitetssäkring.
- Stötta säljteamet med produktinformation och leveranstider.
- Hantera administration kopplad till kampanjer och erbjudanden.
- Utvärdera och följa upp leverantörer för att optimera inköpsprocessen.
I rollen har du många kontaktytor, både internt med kollegor och externt med leverantörer. Rollen kräver en proaktiv och serviceinriktad inställning samt en förmåga att bygga långsiktiga relationer.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med relevant utbildning inom logistik eller inköp och ett par års erfarenhet från en inköpsroll. Det är meriterande om du har praktisk bakgrund inom industri, produktion, verkstad eller liknande. Du är bekväm med att använda olika affärssystem och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, framåt och relationsskapande. Du har ett analytiskt och organiserat arbetssätt, trivs att arbeta mot mål och deadlines och har ett affärstänk med dig i det du gör. Vidare ser vi att du är driven och nyfiken med en stark vilja att lära och utvecklas. Ett genuint tekniskt intresse är avgörande för att du ska känna dig hemma och trivas i rollen hos Lundgrens!
Om företaget
Lundgrens Sverige AB startade 1949 i Göteborg och är ledande grossist inom områdena flödesteknik och industrigummi. De representerar några av världens ledande tillverkare och kan lagerföra och erbjuda marknadens bredaste sortiment av slang och slangtillbehör, transmissioner, gummi, hydraulik, packningsmaterial, O-ringar och radialtätningar. Från Malmö till Luleå kan vi förse återförsäljare och svensk industri med produkter som förbättrar produktiviteten och stärker konkurrenskraften. Vår organisation bygger på närhet, spetskompetens och snabba beslut genom att vara lyhörda för kundens behov. Företaget ägs av Beijer Tech som är en del av börsnoterade Beijer Alma. Lundgrens har ca 125 anställda, omsätter ca 380 MSEK och är uppdelat på sju kontor över hela Sverige.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Sofia Erikson
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.
