loneadministrator-till-konsultuppdrag-image
Ansökan är stängd
Stad:
Göteborg
Tjänst:
Inköp/Logistik
Län:
Västra Götalands län
Arbetsområde:
Uthyrning

Operativ inköpare till långsiktig tjänst

För kunds räkning söker vi nu en operativ inköpare till en långsiktig tjänst. Vår kund representerar världsledande tillverkare av produkter inom industri, gummi och slang och erbjuder ett brett sortiment av produkter.

Tjänsten är på heltid med placering på kontoret i Sisjön och vi söker dig som har möjlighet att börja så snart som möjligt.

Om tjänsten

Som operativ inköpare har du ett självständigt ansvar för att hantera inköpsprocessen för specifika artiklar inom olika produktområden. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
- Inköp av produkter
- Orderbekräftelse, uppföljning och leveransbevakning
- Aktivt arbete för att säkerställa kvalitet av artiklar i affärssystemet
- Kontinuerlig kontakt med leverantörer
- Uppdatering av priser
- Support och kontakt med säljteam kring produktinformation och leveranstider
- Administration kring kampanjer och erbjudanden
- Uppföljning och utvärdering av leverantörer

I rollen har du många kontaktytor i ditt dagliga arbete, såväl externt med leverantörer och internt med produktspecialister och säljare. Det ställer krav på att vara kommunikativ och relationsskapande, samt att vara proaktiv i sina kontakter och ha en god servicekänsla.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en praktisk bakgrund från produktion, verkstad eller liknande med ett genuint tekniskt intresse. Du behöver vara en van datoranvändare och ha lätt för att sätta dig in i olika system samt behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Utbildning inom logistik eller inköp är starkt meriterande men inget krav för tjänsten.

Som person är du framåt och social och har lätt för att skapa förtroende i relationer. Du är nyfiken på att lära och har ett driv att utvecklas. I ditt arbetssätt är du organiserad och analytisk, trivs att arbeta mot uppsatta mål och har ett affärstänk i det du gör. Ett tekniskt intresse är en förutsättning för att förstå organisationen och trivas i rollen!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07 eller Talent Manager Emelie Löfqvist på 076-647 16 30 . Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Kontaktperson

Emelie Löfqvist

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.