Ansökan är stängd
Lönespecialist till Sodexo
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!
Om tjänsten
Som Lönespecialist trivs du med att arbeta i en internationell och personalintensiv verksamhet med många kontaktytor. Du har en nyfiken inställning till system och du har erfarenhet från flera olika HR och lönesystem. Som person är du trygg med hela löneprocessen och med att vara specialisten i lönerelaterade frågor som kommer från chefer och medarbetare.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet ifrån både tjänstemannasidan/kollektivanställda. Du kommer ingå i en större HR organisation med femton personer och du rapporterar till lönechefen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Lönespecialist för chefer och medarbetare gällande löne och kollektivavtalsfrågor
• Registrering och kontroll av anställningsavtal, reseräkningar och lönepåverkande underlag i POL.
• Ansvara för att utfärda olika typer av intyg, samt hantera anmälningar till Försäkringskassan och ärenden kring AFA, Arbetsförmedlingen samt Kronofogden.
• Samarbeta nära med HR Business Partners för att stödja och lära av erfarna kollegor, samt delta i rapportframställning i POL för distribution till chefer.
• Bidra till effektivisering och digitalisering av lönekörningsprocessen
• Ansvara för delar inom lönerevisionsprocessen.
• Svara på enklare frågor kring vårt försystem.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet från en likvärdig löneroll. Du är med fördel auktoriserad lönespecialist eller har en relevant eftergymnasial utbildning inom lön.
God förståelse för arbetsrättens lagar/avtal och starka färdigheter i Excel och Officepaketet. Sodexo arbetar i lönesystemet POL. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad och trivs med att skapa och upprätthålla goda relationer med både medarbetare och chefer. Driven, positiv attityd och en öppenhet för lärande och utveckling är egenskaper som vi värdesätter högt. Flexibilitet, struktur och noggrannhet är andra egenskaper som kommer väl till pass i denna dynamiska roll.
Vad erbjuder vi
Möjlighet att vara en nyckelspelare i en dynamisk organisation.
Utmanande och utvecklande arbetsuppgifter.
Ett team där din kompetens och passion för Lön/HR och systemutveckling verkligen uppskattas. På vårt kontor i Arenastaden, Solna möts du av ett varmt och prestigelöst klimat med flexibilitet. Du möter en entreprenörsanda med många härliga medarbetare som har en vilja att samarbeta på bästa sätt genom våra grundläggande värderingar laganda, serviceanda och utveckling. Sodexo tillämpar en hybrid arbetsplats med möjlighet att arbeta på distans – helt beroende på hur du bäst genomför ditt arbete.
Om företaget
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Sodexo med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Kraft på 076-879 91 95. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiel
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Therese Kraft
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.