Ansökan är stängd
Löneadministratör till marknadsledande företag i Umeå
Är du en erfaren löneadministratör på jakt efter din nya utmaning i Umeå? Vill du vara med och utveckla ekonomifunktionen hos ett marknadsledande företag? Då ska du läsa vidare här!
Om tjänsten
Nu hjälper vi till med rekryteringen av bolagets nya löneadministratör och söker dig som vill ansvara för företagets löner, från ax till limpa. I genomsnitt handlar det om 170 löner där både säsongs- och timanställda ingår. Bolaget är del av en koncern som verkar inom entreprenadbranschen och här får du utöver dina arbetsuppgifter inom lön även vara med och utveckla rutiner och processer på ekonomiavdelningen. Detta gör du närmast tillsammans med en redovisningansvarig som du arbetar tätt tillsammans med och även stöttar med viss bokföring.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Självständigt ansvara för hela lönekörningen för ca 170 löner (vilket görs i Agda)
• Upprätta och underhålla personalregister och lönedatabaser
• Agera kontaktperson internt för frågor som rör lön, semester, föräldraledighet, sjukfrånvaro samt andra frågor kopplat till kollektivavtal
• Stötta verksamheten med relevanta rapporter och statistik
• Hantera onboarding och offboarding av medarbetare
• Ansvara för upprättande av arbetsgivarintyg och anställningsavtal
• Stötta redovisningsansvarig med bokföring
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat med hela löneadministrationen tidigare och som känner dig trygg med att arbeta självständigt inom lön. Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en gedigen förståelse för löneprocesser, kollektivavtal och lagar som rör löneadministration. Du är flytande i svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande för tjänsten om du tidigare arbetat i lönesystemet Agda samt har erfarenhet av bokföring.
Personliga egenskaper
Du är serviceorienterad och trivs med att hjälpa och svara på frågor från medarbetare. Vidare är du noggrann, anpassningsbar och har en god samarbetsförmåga. Du är en doer som kan driva ditt egna arbete framåt och har inga problem med att arbeta självständigt.
Vad erbjuder vi
Du erbjuds en rolig och utmanade tjänst där du får ta ett stort ansvar och vara med och bygga ekonomiavdelningen hos bolaget framåt. Du får en bred inblick i ekonomiavdelningens verksamhet, och får chansen att utvecklas inom bokföring och växa i din roll som löneadministratör. Du kommer utgå från ett centralt kontor med mycket frihet under ansvar.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar företaget med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Viola Hammar på 076 647 16 58, alternativt Rebecca Persson på 070 350 35 99. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2024-05-31. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Viola Hammar
Rebecca Persson
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.