redovisningsekonom-till-kund-i-hyllie-image
Ansökan är stängd
Tjänst:
HR/Lön
Län:
Skånes län
Arbetsområde:
Uthyrning

Löneadministratör/ Lönespecialist

Löneadministratör/Lönespecialist

Om tjänsten

Har du kört minst 200 löner från Ax till limpa? Är du serviceminded, noggrann och en riktig lagspelare? Då kan det vara dig vi söker! Just nu får vi in många spännande uppdrag och tjänster inom lön och vill gärna få kontakt med dig som har erfarenhet av att arbeta brett med lönearbetet!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Hantera hela löneprocessen från ax till limpa
• Stöd till chefer och medarbetare i lönesystemet och lönefrågor som arbetsrätt, kollektivavtal mm.
• Utveckling av rutiner och mallar inom ansvarsområde

Lämplig bakgrund

Vi ser att du har arbetat brett med lön något år och har en relevant eftergymnasial utbildning. Du har kört egna löner för minst 200st medarbetare och har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl i skrift. För att lyckas i rollen ser vi att du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system och har lätt för att knyta dig ann nya kontakter.

Personliga egenskaper

Vi ser att du är noggrann, anpassningsbar och serviceminded. Det ligger naturligt hos dig att knyta dig ann nya kontakter och vara en del av ett lag samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt. För att lyckas och trivas bra i rollen behöver du även vara analytisk, du inser vikten av att processer håller hög kvalité och ditt arbete präglas av professionalitet, effektivitet och struktur. Rent allmänt så ser vi att din inställning är positiv och lösningsorienterad. Du lär dig snabbt nya saker, tar stort eget ansvar för ditt arbete och är engagerad i företagets fortsatta utveckling.

Ansökan

Denna annons är både gällande konsultuppdrag och rekrytering!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på jennie.olsson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-01-31.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.