financial-accountant-till-nordiskt-bolag-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
HR/Lön
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Löneadministratör/ekonomiassistent till bolag i Kungsängen

Till trevligt bolag söker vi nu en erfaren löneadministratör. Rollen är tvådelad och innefattar även vissa arbetsuppgifter som ekonomiassistent. Kunden sitter i fina lokaler i Kungsängen och uppdraget är med start omgående. För rätt person finns möjlighet att uppdraget övergår i en direkt anställning hos kund.

Du kommer att tillhöra ett mindre HR- och ekonomiteam som arbetar nära varandra. Dina arbetsuppgifter spänner över både lön och ekonomi, med fokus på löneprocessen. Lönerna avser både tjänstemannalöner och Yrkesarbetarlöner (timlöner).

Om tjänsten

Tillsammans med en annan löneadministratör har du det övergripande ansvaret för hela löneprocessen och du kommer självständigt att arbeta löpande med företagets löne-, tid- och reserapporteringssystem samt se till att företaget betalar ut rätt lön i rätt tid. Därtill säkerställer du att lönearbetet och personaladministrationen följer företagets riktlinjer, arbetsgivarlagar samt kollektivavtal.

Arbetsuppgifter:
• Hantering av alla delar i löneflödet (tex inrapportering, reseräkningar osv till löneutbetalning)
• Säkerställa att lönesystemet är uppdaterat
• Hålla sig uppdaterad i arbetsrättsliga lagar och regler
• Supportera och stötta chefer samt medarbetare i frågeställningar gällande lön, avtal, pension- och försäkringsfrågor och förmåner
• Administrativt ansvar för medarbetarnas utbildningar och uppföljning
• Semesterhantering, årsslut, kontrolluppgifter
• HR administration såsom kontakt och uppdateringar mot Försäkringskassan, Skatteverket, Fora, Alecta och Collectum
• Proaktivt bidra till fortsatt utveckling, digitalisering och automatisering av löneavdelningens arbete
• Vid behov delta i HR projekt
• Bistå HR Chef med löpande nyckeltal
• Säkerställa att nyanställda får information kring regelverk och rutiner kring lön och förmåner
• Annan HR administration ex. uppdateringar av policys och rutiner, personalhandbok mm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

För att passa i rollen har du en grundutbildning samt gärna en efterföljande utbildning inom lönehantering. Därtill har du arbetat i en liknande roll under ett par år och är van att arbeta både högt och lågt. Det är ett krav att du tidigare har arbetat med såväl tjänstemän som yrkesarbetare och det är mycket meriterande om du har arbetat i Hogia Lön Plus.

Lämplig bakgrund

Som person ser vi att du har en prestigelös inställning och ett ödmjukt sätt. Du är van vid att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt samtidigt som du uppskattar att arbeta i ett team. Därtill har du en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift samt har en hög servicenivå.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-17.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.