Ansökan är stängd
KYC/ AML administratör till bank i Stockholm
Har du tidigare arbetat inom bank och finans och intresserad av en roll som KYC administratör där du får vara med att stärka arbetet med att motverka penningtvätt och bedrägerier? Då har vi på SJR uppdraget åt dig!
Om tjänsten
Vi på SJR söker nu en KYC- administratör till en bank i Stockholm City. Det är ett konsultuppdrag med start omgående och12 månader framåt. Kunden sitter i fina lokaler och vill att man är på plats 5 dagar i veckan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som KYL administratör kommer du att ha mycket kundkontakt över telefon och arbeta med både privat och företagskunder. Du kommer tillexempelvis:
- Kontakta kunder och begära in information
- Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningen
- Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig.
- Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet.
Lämplig bakgrund
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har:
- Har en akademisk examen inom förslagsvis ekonomi eller juridik eller samt arbetat minst 3 år med administrativa uppgifter inom Bank/Finans.
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är noggrann, kommunikativ och flexibel. Du är riskmedveten, administrativt lagd med en förmåga att skapa ordning och struktur. Som person behåller du ett högt tempo samtidigt som du har förmågan att skapa förtroende och leverera en god service.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-17.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.