Ansökan är stängd
Samordnare kundnöjdhet och kundnära insatser till Bivab
Vi söker för Bivabs räkning en samordnare för kundnödjhet och kundnära insatser som kommer vara med och bygga upp en ny spännande roll. Din övergripande uppgift innebär att utveckla och förbättra den kundupplevda kvalitén när man reser med busstrafik som utförs av Bivab. Uppdragsgivare är Länstrafiken - en del av Region Jönköping – som är ansvarig för kollektivtrafiken i länet. Du bidrar med att utveckla arbetssätt, organisera och genomföra kundmöten/kundevent men också med underlag till förbättrad kommunikation med resenärerna, allt för att nå en ännu mer positiv kundupplevelse och bidra till Länstrafikens mål om ökat resande och ökad kundnöjdhet.
Om tjänsten
Som samordnare rapporterar du till affärschefen på Bivab och du kommer vara stationerad i Nässjö för att ha nära till de du arbetar tillsammans med inom Länstrafiken och Bivab:s trafikområde i Jönköpings län. Arbetsplatsen i Nässjö finns i nya fräscha lokaler där du delar kontor med ca 10 kollegor från ett av Bivab:s trafikområden.
Rollen har flera kontaktytor och innebär även ansvar för att planera och delta i insatser med kundvärdsteam vid event samt ta fram underlag för kommunikation med resenären. Du kommer arbeta med analys av resultaten från kundnöjdhetsmätningar. Ditt arbete genomförs i nära samverkan med Länstrafiken och Bivab:s trafikområden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Sammansättning av kundvärdsteam
• Utbildning av kundvärdsteam
• Delta i analys av kundnöjdhetsmätningar tillsammans med Bivab och Länstrafiken
• Upprätta årlig övergripande aktivitetsplan
• Planera insatser och resursbehov
• Löpande samverkan med Länstrafiken
• Löpande samverkan med koordinatorn för visering och intäktssäkring inom Bivab
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenhet inom marknad- och/eller kommunikation alternativt service. Du har därtill kunskap och erfarenhet inom projektbaserat arbete. Du drivs av att arbeta faktabaserat och är en fena på analys av befintligt material. Körkort erfordras då resor förekommer i tjänsten.
Då du arbetar aktivt med kundvärdsteamet ser vi att du besitter en god förmåga att organisera, entusiasmera och leda andra. Vi ser även att du har goda datakunskaper och en fallenhet för att uttrycka dig i tal och skrift.
Som person är du noggrann och analytisk med en god förmåga att kommunicera ditt budskap till andra. Du gillar att arbeta med andra i team men sköter gärna analys och administrativa göromål självgående. Genom tidigare arbetslivserfarenhet så har du byggt upp en god känsla för service och kundbemötande.
Om företaget
Bivab är ett samverkansbolag, bildat 1992 och som ägs av ett 30-tal bussbolag. Idag har Bivab ca 800 bussar fördelat på ett 60-tal trafikavtal i södra delen av Sverige. Vårt huvudkontor finns i Göteborg. Vi ser till att människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola och andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället främst i södra Sverige. Bivab har idag två huvudsakliga affärsområden: Upphandlad linjetrafik och skolskjutstrafik.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Bivab med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076 647 16 07 alternativt ansvarig researcher Susanna Filipsson på 0723 94 33 34. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Sofia Obstfelder Garellick
Susanna Filipsson
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.