ekonomiassistent-med-erfarenhet-av-business-central-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Kontraktskoordinator till Hammarby Sjöstad

Är du en social och noggrann koordinator som trivs med att ha många bollar i luften? Gillar du att ha många kontaktytor samtidigt som du är administrativt lagd? Har du tidigare jobbat i SAP? Då ska du fortsätta läsa här nedan.

Om tjänsten

Nu söker vi på SJR dig som trivs i en konsultroll med att arbeta som kontraktskoordinator. Du kommer att jobba i ett internationellt bolag med många kontaktytor. Kunden sitter i Hammarby Sjöstad och uppdraget är start omgående och 6 månader framåt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I denna roll har man många kontaktytor. Du sitter i en central position i Service Operations Nordic avdelningen som spindeln i nätet. Uppdraget innebär att du ansvarar för att skapa och validera servicekontrakt i affärssystemet så att de följer kundens interna riktlinjer. Du kommer att hjälpa Service Sales och servicekoordinatorer med att administrera återkommande kontraktförnyelser och ändringar i avtalen.

Du kommer att arbeta med följande arbetsuppgifter;
· Skapa nya och förnya serviceavtal
· Registrera/administrera serviceavtal
· Uppdatera servicerelaterade data
· Hantera filer och dokumentation av serviceavtal
· Bevaka kontrakt och information från servicekoordinatorer
· Hantera rabatter och prisökningar
· Sammanställa rapporter av befintliga serviceavtalskunder från affärssystemet till Service Sales teamet
Kunden har gjort ett systembyte till SAP vilket gör att det ställer krav på att du jobbat i detta tidigare.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig med en gymnasieutbildning och det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har minst två års erfarenhet av en administrativ och koordinerande roll. Vi ser helst att du tidigare har jobbat som säljkoordinator och är van vid avtalshantering och med många kontaktytor. Du har god systemvana, goda kunskapar i Excel och har tidigare jobbat i SAP. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

Som person är du nyfiken, strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs i en miljö där det händer mycket och med att ha flera bollar i luften, samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du är serviceinriktad och du drivs av att ha flera interna och externa kontaktytor.
Du är en person som tycker om och kan balansera att det händer mycket och vara noggrann och se till att det blir korrekt i vårt affärssystem. Du har lätt för att ta egna initiativ och trivs i en föränderlig miljö. Samtidigt är du positiv och sprider härlig energi omkring dig.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-12.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.