Ansökan är stängd
Junior redovisningsekonom till PMG
Om du är redo att utvecklas och vill vara med och bygga upp en ekonomiavdelning i ett entreprenöriellt bolag, väntar en spännande utmaning på dig!
Hos PMG finns möjligheten för dig som är ekonomiassistent att ta nästa steg i karriären, alternativt är du redovisningsekonom och vill utvecklas ytterligare. Idag är ekonomiavdelningen uppdelad i Sverige och Norge, men nu flyttar man all redovisningen till Sverige. Du kommer därför att få vara med och bygga upp en större ekonomifunktion här i Stockholm. PMG:s vision är att bygga upp en modern ekonomiavdelning med bra systemstöd och lösningar. Inledningsvis kommer teamet bestå av fem personer, två redovisningsansvariga, två redovisningsekonomer och en koncernredovisningschef.
Om tjänsten
I den här rollen kommer du främst att arbeta med löpande redovisning för PMG:s bolag i Sverige och Norge. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat hantering av leverantörs- och kundfakturor, löpande bokföring, avstämningar och rapportering. Du är även med och upprättar månads- och årsbokslut samt sköter momsredovisningen. Ekonomisystemen som PMG använder är Xledger och Fortnox. Det råder en god stämning på kontoret och du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor samt ha stor insyn och delaktighet i verksamheten.
Rollen är placerad på PMG:s huvudkontor i centrala Stockholm och det finns möjlighet att ha ett flexibelt arbetssätt både från kontoret och på distans. Som redovisningsekonom rapporterar du till koncernredovisningschefen.
Lämplig bakgrund
Du har arbetat som ekonomiassistent i ett par år och känner dig redo att ta nästa steg i din karriär. Alternativt är du redovisningsekonom men söker en ny utmaning i ett nytt sammanhang! Du har stor förståelse för redovisning och troligtvis en eftergymnasial utbildning inom redovisning, ex KY/YH eller universitetsutbildning inom redovisning. För att klara av arbetet krävs mycket goda kunskaper i svenska.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann och har en förmåga att ta initiativ. Du trivs med att ha kontakt med olika delar av organisationen och är öppen för att vara med och forma ditt arbete i en föränderlig miljö. Vidare är du van vid att sätta dig in nya system och kanske har du redan arbetat med att ta bort manuell hantering och arbeta mer digitalt? Ett stort intresse och fallenhet för IT är således meriterande.
Vad erbjuder vi
Här får du möjlighet att vara en del av ett växande och entreprenöriellt bolag där det alltid händer något. Vi värdesätter din potential och din vilja att utvecklas och belönar ditt engagemang. Du kommer att få vara med och forma rutiner och processer för den nya ekonomifunktionen samt ha stor möjlighet att växa i din roll som redovisningsekonom.
Om företaget
Physical Medicine Group (PMG) bildades 2020 för att bygga den europeiska ledaren inom manuell medicin. I dagsläget finns PMG i Norge och Sverige med mer än 110 kliniker och över 500 naprapater, kiropraktorer, fysioterapeuter med flera, och den årliga omsättningen uppgår till ca 540 MSEK. Våra välutbildade terapeuter genomför mer än 700 000 muskel- och ledbehandlingar årligen. Starka varumärken som ingår i PMG är idag; Klinikk for Alle, Naprapatlandslaget, Muskelcentrum, The Clinic och Eureka. Läs mer på www.physicalmedicine.se.
Ansökan
I den här rekryteringen har PMG valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 eller Viola Hammar, 0766 471 658. Sista ansökningsdag är 2024-01-07, intervjuer och urval kommer att påbörjas efter jul- och nyårshelger. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Kontaktperson
Charlotta Ezitis Holmström
Viola Hammar
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.