group-financial-controller-till-hubexo-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänsteområde:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Jobbtyp:
Rekrytering

IT Controller till Camfil Group IT

Vill du arbeta i en internationell kontext med stort ansvar för IT-budget och licensstyrning inom ett globalt IT-landskap? Hos Camfil erbjuds du en nyckelroll där du får vara med och forma framtidens IT-controlling och bidra till en långsiktig och effektiv struktur i en global verksamhet.

Om tjänsten

Som IT Controller på Camfil kommer du att ha det övergripande ansvaret för den finansiella styrningen av koncernens globala IT-verksamhet, inklusive budgetprocesser, kostnadsuppföljning och internfakturering. En viktig del av rollen är att ansvara för governance och licenshantering kopplat till implementationen av Microsoft Dynamics 365 Finance and Supply Chain (F/SC), vilket är ett pågående koncernövergripande projekt.

Du rapporterar till Group CIO och samarbetar nära Group Finance, regionala VP Finance och VP IT. Rollen är placerad på Camfils huvudkontor på Sveavägen i Stockholm.

Ansvarsområden

• Driva, samordna och sammanställa IT-budgeten för globala tjänster och licenser, i nära samarbete med Group CIO.
• Definiera policy för licensstruktur och skapa rutiner för hantering av Dynamics 365 F/SC.
• Tillsammans med asset manager prognosticera, följa upp och rapportera licensanvändning till regionerna.
• Ansvara för kostnadsfördelning och framtagning av nycklar för internfakturering till dotterbolagen.
• Konsolidera IT-kostnader från regionerna och stötta regionerna avseende kostnadsfördelning och uppföljning.
• Identifiera avvikelser, föreslå åtgärder och säkerställa att kostnadsramarna hålls.
• Ta fram och utveckla arbetsprocesser, verktyg och metoder för IT-controlling.
• Rapportera budget och utfall månadsvis till Group CIO och Group Finance.
• Prognostisera IT-kostnader (OPEX) baserat på IT- och affärsstrategi.

Lämplig bakgrund

• Civilekonom eller motsvarande utbildning.
• Erfarenhet av IT-controlling eller controlling i IT-intensiv verksamhet.
• Erfarenhet av budgetering, internfakturering och kostnadsallokering.
• Mycket goda kunskaper i Excel.
• Meriterande med erfarenhet från Dynamics 365 F/SC.
• Erfarenhet av arbete i internationell miljö.
• Du behärskar engelska obehindrat i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs med att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du är självgående, strukturerad och analytisk – en person som både kan grotta ner sig i detaljer och lyfta blicken för att bidra till strategisk utveckling. Då du kommer att arbeta nära både ekonomi och IT, krävs ett genuint intresse och förståelse för båda områdena.

Vad erbjuder vi

Hos Camfil Group får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och internationell miljö där du spelar en viktig roll i att förbättra och utveckla koncernens ekonomistyrning. Vi erbjuder en spännande roll i ett stabilt och globalt företag med goda möjligheter till professionell utveckling och påverkan.

Om företaget

Svenskägda Camfil är världsledande leverantör av renluftslösningar. Camfil tillverkar och erbjuder ett brett sortiment av premiumlösningar för ren luft inom kommersiell och industriell filtrering, stoftavskiljning och gasturbinapplikationer. Verksamheten bedrivs genom lokala säljkontor i 30 länder, 30 produktionsanläggningar och 6 forskningscentra. Camfil-koncernen i sin helhet omsätter på årsbasis ca 14,6 miljarder kronor och har ca 5 700 anställda.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Camfil med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström på 070–4715914.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.