office-coordinator-inkassohandlaggare-till-pra-group-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering

Office Coordinator/Inkassohandläggare till PRA Group

PRA Group fortsätter sin resa och söker nu en positiv och serviceinriktad Office Coordinator/Inkassohandläggare till deras kontor i Solna. Har du erfarenhet av administrativt arbete och vill ta nästa steg i karriären i en bred och varierad roll? Då är det dig vi söker! Hos PRA Group strävar de för att medarbetarna ska trivas, utvecklas och ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Om tjänsten

Som Office Coordinator/Inkassohandläggare kommer du att underlätta den dagliga verksamheten genom att bistå med administrativ support till vårt Inkassoteam såväl som att hjälpa våra kunder att bli skuldfria genom att hitta lösningar som fungerar för båda parter. Du kommer att ingå i en grupp med ca 10 kollegor och rapporterar till Collection manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Skötsel av kontoret
• Hantering av inkommande och utgående post samt adressuppdateringar
• Hantera filer/fellistor
• SPOC för leverantörer samt inköp av kontorsmaterial
• Besvara inkommande email samt hantera signallistor/ inkassoåtgärder
• Hantering av skuldsanering, dödsbo och konkurser, skuldförfrågningar.
• Inkommande samtal från skuldsatta/ utgåendesamtal till skuldsatta
• Varierande administrativa uppgifter

Tjänsten är placerad i PRA's nya lokaler i Solna i närheten av Mall of Scandinavia.

Lämplig bakgrund

Du har en gymnasieutbildning samt har dokumenterad och flerårig erfarenhet av kundkontakt och administrativa uppgifter. Svenska språket behärskar du obehindrat och har även goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Som person är du engagerad, positiv och serviceinriktad. Du är också noggrann, proaktiv och drivs av att lära dig nya saker.

Vad erbjuder vi

En utvecklande roll där du har möjlighet att lära dig mer inom inkassobranschen.
En roll inom ett bolag som strävar efter en högpresterande kultur och tillhör de världsledande aktörerna inom inkasso.

Tjänstens omfattning är 100% med anställning direkt hos PRA, start omgående eller enligt överenskommelse. Distansarbete är möjligt upp till två dagar i veckan. Generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till en friskvårdstimme per vecka.

Om företaget

PRA Group är en internationell koncern som har verksamhet i 18 länder. Koncernens svenska bolag, PRA Group Sverige, är ett inkassobolag som arbetar med ett långsiktigt fokus och som värderar kundvård högt.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar PRA Group med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Van Egeraat på 070-4715908. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson
Picture of contact person Karin Van Egeraat

Karin Van Egeraat

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.