Om tjänsten
Just nu letar vi efter en målinriktad och organiserad HRIS-specialist som kan ta ledningen i att utveckla och driva ett effektivt samarbete mellan vårt kunds ERP-team och deras HR-organisation. Vi söker både dig som vill ta anställning eller som vill fakturera via eget bolag.
Din huvuduppgift kommer att vara att etablera en tydlig förvaltningsstruktur för HR-applikationer genom att leda och driva projekten framåt. Du kommer att analysera och dokumentera användningen av HR-applikationerna samt identifiera dess påverkan på affärsprocesserna. Målet är att definiera gränssnittet mellan användaranvändning och IT/systemadministration samt att skapa dokumentation för användaradministration, ärendehantering och liknande. En viktig del av rollen är också att granska behörighetsprofiler i systemen för att säkerställa korrekta gränsdragningar samt utveckla elektroniska Jira-formulär för ärendebeställningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Kartläggning av HR-applikationer (6+)
- Kartläggning av hur applikationerna används och vilka affärsprocesser
- Definiera känsligheten i data som hanteras i systemen
- Definiera gränssnitten mellan användarnas framtida förvaltning
- Framtagande av förvaltningsdokumentation för användaradministration, ändringshantering
-Arbeta igenom behörighetsprofiler i de olika systemen för att säkra relevanta gränsdragningar
-Tillsammans med produktägare ta fram elektroniska Jira-formulär för ärendebeställningar
-Tillsammans med Compliance arbeta igenom SOX/GDPR-kontroller för applikationerna
Lämplig bakgrund
För att lyckas i denna roll tror vi att du har tidigare erfarenhet inom HR och även i arbete som systemspecialist inom HR, exempelvis som expertanvändare/superuser, systemförvaltare eller lönespecialist med fokus på systemförvaltning. Som en naturlig "doer" trivs du i ett team och har förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter. Din starka analytiska förmåga gör att du kan strukturera och dokumentera förvaltningsprocesser på ett noggrant sätt.
Kvalifikationskrav
-Eftergymnasial utbildning inom HR/IT eller motsvarande erfarenhet med kompetens inom både HR och systemförståelse.
-Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel och HRIS (förmånsportaler, tids- och frånvarorapporteringssystem, reseräkningssystem, bokföringssystem etc).
-Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Ansökan
Detta är ett konsultuppdrag som startar på 6 månader, önskat startdatum är så snart som möjligt.
För mer information om rollen är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-02-02.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Kontaktperson
![Picture of contact person Isabell Bengtsson](https://sjr.se/wp-content/uploads/2023/06/isabell-bengtsson-400x400.jpg)
Isabell Bengtsson
Christine Stamfeldt
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.