junior-hr-administrator-till-skanska-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
HR/Lön
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

HR-konsult till Helpdesk HR hos Skanska

Vill du vara en del av ett företag som bygger ett hållbart samhälle? På Skanska är våra medarbetare vår största tillgång. Inom HR arbetar vi för att attrahera, utveckla och behålla de bästa talangerna. Vi letar nu efter en driven och engagerad HR-konsult till vår Helpdesk HR, som spelar en central roll i att stödja våra chefer och medarbetare.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start i slutet av oktober och uppdraget sträcker sig till och med augusti 2025.

Om tjänsten

Som HR-konsult hos Helpdesk HR blir du den första kontakten för HR-relaterade frågor, där du med din expertis och ditt engagemang ger snabb och korrekt service. Vår ambition är att erbjuda bred HR-kompetens och att hantera frågor omedelbart. För mer komplexa ärenden tar vi hjälp av våra specialistteam via vårt ärendehanteringssystem.

I Helpdesk-teamet arbetar vi kontinuerligt med kompetensöverföring, processutveckling och proaktivt stöd till verksamheten. Din insats kommer att vara avgörande för att skapa värde och upprätthålla hög servicekvalitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Dina arbetstider kommer vara schemalagda mellan 07:45 och 16:00 för att säkerställa att våra medarbetare alltid har tillgång till support. Du har möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar/vecka. Skanska sitter i fina lokaler i Stadshagen på Kungsholmen.

Vill du vara med och göra skillnad? Sök tjänsten idag!

Lämplig bakgrund

Kvalifikationer vi söker:
• Akademisk examen inom HR eller personalvetenskap.
• Erfarenhet av HR eller löneadministration.
• Tidigare erfarenhet av servicerelaterade yrken, gärna inom support där du haft kontakt med medarbetare via telefon.
• God förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska, i tal och skrift.
• Kunskaper inom HR-relaterade IT-verktyg.
• Meriterande om du har erfarenhet av system som ServiceNow, Oracle Fusion eller HRM.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett genuint intresse för att möta människor och ge förstklassig service via telefon. Du har en god förståelse för verksamhetens behov och arbetar på ett sätt som skapar förtroende och trygghet hos chefer och medarbetare.

Du trivs med att ta eget ansvar, fatta beslut och arbeta självständigt. Samtidigt är du en lagspelare som värdesätter teamarbete och strävar efter gemensamma mål.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-10-19.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.