redovisningsansvarig-till-internationellt-bolag-i-hammarby-sjostad-image
Ansökan är stängd
Stad:
Härryda
Tjänst:
HR/Lön
Län:
Västra Götalands län
Arbetsområde:
Uthyrning

HR-administratör till företag i Mölnlycke

Är du tillgänglig att starta något nytt omgående och har erfarenhet av HR-administration? Då kan detta vara något för dig!

För kunds räkning söker vi en HR-administratör till deras first line support. Tjänsten är på heltid, du utgår från kontoret i Mölnlycke och uppdraget löper till 30 september, men goda chanser till förlängning.

Om tjänsten

Som HR-administratör kommer du att vara den primära kontaktpersonen för medarbetarna när det gäller HR-relaterade frågor och administrativa uppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Stödja medarbetare med diverse frågeställningar inom HR-relaterade områden, arbetsrätt, HR-system etc.
• Assistera medarbetare som reser med A1 intyg
• Boka och administrera resevaccinationer för medarbetare
• Koordinera och hantera processen för alkohol- och drogtester för medarbetare
• Hantera visumansökningar och relaterade administrativa uppgifter för medarbetare som flyttar till Sverige
• Säkerställa noggrannheten i personaldatabasen genom regelbunden uppdatering och kontroll
• Anställningsavtalsadministration
• Administrera anställningsförändringar såsom lönejusteringar, arbetsplatsbyte, etc.
• Hantera HR-avdelningens e-postinkorg
• Extrahera och analysera data från HR-systemet samt sammanställa listor och generera rapporter
• Ansvara för att regelbundet uppdatera och underhålla mallar och information på intranätet (SharePoint) för att säkerställa att de är aktuella och korrekta

Lämplig bakgrund

Vi ser att du har en relevant utbildning inom HR-området och erfarenhet av en likande roll. Du har förmågan att kommunicera och interagera effektivt med medarbetare på alla nivåer och du har en grundläggande förståelse för lagar och föreskrifter som styr anställningsförhållanden och personaladministration. Vidare arbetar du strukturerat och är uppmärksam på detaljer och säkerställer noggrannhet och korrekthet i alla administrativa uppgifter. Du har även erfarenhet av att arbeta med HR-system och förmåga att hantera och analysera data noggrant. Du är också van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och kan prioritera din arbetsbelastning effektivt.

Då vår kund är ett internationellt bolag krävs goda kunskaper i engelska, men även goda kunskaper i svenska är ett krav. Vidare besitter du goda kunskaper i Excel och Word för att utföra analyser av data och skapa dokument. Kunskaper i SharePoint är meriterande.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Kontaktperson
Picture of contact person Amanda Karlsson

Amanda Karlsson

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.