agency-accountant-controller-till-hdi-global-specialty-se-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Chefspositioner
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering Executive

HDI Global Specialty SE söker en driven och strategisk CFO

Om tjänsten

Som CFO hos HDI Global Specialty SE får du det övergripande ansvaret för finansfunktionen, som består av fem dedikerade medarbetare: fyra controllers och en aktuarie. Du ansvarar också indirekt för redovisningsfunktionen med tio medarbetare, inklusive Redovisningschef som rapporterar direkt till dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Strategiskt och operativt ansvar för samtliga finansiella processer inom det svenska bolaget, inklusive rapportering till Finansinspektionen och moderbolagets CFO.

- Stöd till ledningen genom finansiella analyser och uppföljning av verksamheten.

- Utveckling och förbättring av processer, rutiner och interna kontrollmodeller med fokus på det finansiella området.

- Samarbete med olika intressenter inom koncernen, både i Sverige och moderbolagets finansfunktion i Tyskland.

Du rapporterar direkt till VD för HDI Global Specialty SE och ingår i den svenska företagsledningen där du spelar en nyckelroll i företagets strategiska utveckling.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en relevant akademisk examen och gedigen erfarenhet inom det finansiella området. Du har arbetat som CFO eller som Head of Business Control och är redo att ta steget till en CFO-roll. Erfarenhet från försäkringsbranschen, särskilt sakförsäkring är önskvärt. Du skulle även kunna ha erfarenhet från livförsäkring eller andra områden inom bank och finans.

Viktiga egenskaper och kompetenser:

- Erfaren och trygg ledare med förmåga att delegera ansvar och skapa en stimulerande arbetsmiljö där medarbetare känner sig involverade och motiverade.

- Stark affärsmässighet, analytisk förmåga, noggrannhet och strategisk höjd.

- Förmåga att proaktivt lösa problem och prioritera i en dynamisk miljö.

- Samarbetsinriktad, lyhörd och en förtroendeingivande relationsbyggare.

- Erfarenhet av att aktivt bidra i ledningsgrupp och att verka i en internationell kontext.

- Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och kunskaper i tyska är en extra merit.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som CFO och vill vara en del av ett internationellt och dynamiskt företag, ser vi fram emot att höra från dig!

Om företaget

HDI Global Specialty SE, med en premievolym på över 3 miljarder Euro, tecknar försäkring inom ett stort antal specialbranscher i hela världen. Vi är ett självständigt dotterbolag inom Talanx Group, som med drygt 40 miljarder Euro i premier och med verksamhet i mer än 175 länder, är en av Europas största försäkringskoncerner. Hos oss på HDI Global Specialty välkomnas du in i ett affärsorienterat, kunskapsintensivt och prestigelöst klimat med högt engagemang. På vårt Stockholmskontor är vi cirka 85 medarbetare som sitter i moderna och trivsamma lokaler på Kungsholmen. Härifrån bedriver vi försäkringsverksamhet på nordisk och
internationell basis inom bl.a. agenturförsäkring, flyg, marin, politiska risker, egendom och ansvar.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar HDI Global Specialty SE med SJR Executive Search. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Seniorkonsult Anders Dareholt på 070-471 59 09. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR Executive Search

SJR Executive Search är en del av SJR, ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Vi rekryterar framtidens ledare och talanger på högsta nivå – människor som på riktigt gör skillnad i krävande miljöer. Vår vision är att genomföra rekryteringar som får företag och människor att växa och utvecklas.

SJR Executive Search grundades 2008 och är en del av koncernen SJR in Scandinavia AB (publ) noterat på First North.

Kontaktperson
Picture of contact person Anders Dareholt

Anders Dareholt

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.