
Vi söker dig som brinner för att göra affärer i en internationell miljö. Med ett högt engagemang och driv tillsammans med ett kommersiellt mind-set blir du en nyckelspelare i handelshuset J.Ungerths fortsatta tillväxtresa. Primärt söker vi dig som har erfarenhet från handelshus och har goda kunskaper kring handel med råvaror. Det är en ny roll där man utökar teamet, vilket ger dig stora möjligheter att påverka rollens utveckling och ditt eget arbete. För dig som trivs i föränderliga och framåtlutade miljöer där kvalitet är ledord så kan detta vara tjänsten för dig!
Vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en platt organisation med stora möjligheter till personlig samt professionell utveckling. Här sätter vi människan i fokus. Som en del av oss får du möjlighet att arbeta med en stark ägare som ser långsiktigt på företagets tillväxt och utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som Global Sales Director/Trader innebär internationellt resande och en global arbetsmiljö. Kontoret finner du på Lilla Bommen i centrala Göteborg. Du rapporterar till Vd.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med att:
· utforska möjligheten att introducera nya produkter på befintliga marknader och utöka försäljningen
· etablera samarbeten med kunder såväl som pappersbruk
· bearbeta och underhålla relationer med befintliga agenter och pappersbruk
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som med ett starkt affärssinne och en entreprenöriell anda har förmågan att bygga långsiktiga relationer och nätverk på internationell nivå. Vi ser att du har erfarenhet från trading-verksamhet.
Som person och i rollen som Trader utmanas och drivs du av att skapa affärer. Du besitter relevant utbildning och flerårig arbetslivserfarenhet från något av handelshusen. Du har en god kommunikativ förmåga och arbetar gärna självständigt, vidare trivs du med att ta ansvar för hela affärskedjan i en tempofylld miljö. Vi ser att du har erfarenhet utav global handel och affärsutveckling, gärna inom pappersindustrin. Du besitter en stor portion nyfikenhet och ödmjukhet inför andra kulturer då kundportföljen är utanför Europa. Du är flytande i svenska och engelska.
Om företaget
Handelshuset J. Ungerth marknadsför och exporterar papper från pappersbruk i hela världen för försäljning till översjö marknader, främst Afrika, Mellanöstern och Asien. Bolagets historia sträcker sig tillbaka till 1925 och omsätter idag ca 300 M SEK/år. J. Ungerth AB är en effektiv organisation där du kommer att arbeta nära beslutsfattare och dina kollegor. Vi fokuserar på säckkraftspapper, bokpapper och förpackningsprodukter. Genom nära partnerskap med leverantörer och kunder strävar vi efter att skapa starka affärsmöjligheter, leverera hög service och vara lyhörda. J. Ungerth ägs sedan 2022 av Profura AB, en familjeägd industrikoncern med sin bas i Göteborg. Här ses en nystart med tillväxt på agendan och spännande expansionsplaner för att ligga i linje med nya ägaren Profuras ambitioner och förväntningar.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar J. Ungerth med SJR Executive Search. För mer information är du välkommen att kontakta Seniorkonsult Lena Bello på 070-755 49 96. Urval och intervjuer kommer att ske i januari 2025. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om SJR Executive Search
SJR Executive Search är en del av SJR, ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Vi rekryterar framtidens ledare och talanger på högsta nivå – människor som på riktigt gör skillnad i krävande miljöer. Vår vision är att genomföra rekryteringar som får företag och människor att växa och utvecklas.
SJR Executive Search grundades 2008 och är en del av koncernen SJR in Scandinavia AB (publ) noterat på First North.
Kontaktperson

Lena Bello
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.