Ansökan är stängd
Fund Operations medarbetare till P Capital Partners
Har du erfarenhet från administrativt arbete inom fonder, lån och/eller krediter och söker en ny utmaning? Vill du arbeta inom ett bolag som tidigt integrerat ESG-faktorer i sina finansieringslösningar och under det senaste årtiondet blivit alltmer inriktat att stötta företag i hållbarhetsomställning? Då kan rollen som medarbetare inom P Capital Partners Fund Operations team vara ditt nästa steg.
P Capital Partners (PCP) verksamhet består av kreditfonder som finansierar och möjliggör tillväxt och hållbar omställning för medelstora företag i Europa. Fondernas investerare består av främst stora svenska och internationella institutioner.
PCP:s verksamhet är under tillväxt, varför vi nu söker en ytterligare medarbetare till vårt Fund Operations team. Gruppen består av två medarbetare som rapporterar till Head of Fund Operations.
Gruppens mål och syfte är att upprätthålla en standard på backoffice som motsvarar krav och förväntningar från myndigheter och institutionella investerare.
Om tjänsten
Gruppen sköter allt löpande arbete inom fondbackoffice för både inlåning (investerare) och utlåning (låntagare). Detta innebär uppgifter så som kontakter med emissionsinstitut och Euroclear, rapportering till investerare och capital calls respektive beräkning av räntor, kontakter med låntagare, avstämning av låneavtal och att upprätta underlag för nya lån.
Fondredovisningen, inklusive bokningar och avstämningar, hanteras också av teamet med kvartalsvisa bokslut enligt både IFRS och svensk redovisningsstandard.
Hantering av valutaterminer och valutaflöden och settlement och bokning av obligationsaffärer kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter.
Rollen innebär att du får ett brett kontaktnät med allt från investerare och låntagare till förvaringsinstitutet, extern fondadministratör, depåbanken, revisorer mm. Det är en omväxlande roll som du successivt kan växa in i och utveckla över tid.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med en ekonomisk utbildning på universitetsnivå och ett par års arbetslivserfarenhet inom redovisning, framför allt erfarenhet av fondredovisning och lån/krediter är meriterande. Du har en god förmåga att kommunicera med investerare. Vi ser också gärna att du är van att arbeta i ekonomisystem och är matematiskt kunnig.
Du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift.
På P Capital Partners värdesätts egenskaper som prestigelöshet, öppenhet och att du är en lösningsorienterad och positiv lagspelare. Rollen ställer också krav på noggrannhet, självständighet och förmåga att kunna hantera både detaljer och se till helheten.
Det är också viktigt att du tar ansvar för att leverera med kvalitet enligt deadlines och alltid värnar om goda relationer.
Vad erbjuder vi
• Ett ansvarfullt arbete i ett tillväxtbolag med starkt hållbarhets- och ESG-fokus
• Möjlighet att få vara med och utveckla arbetssätt i en föränderlig investeringsorganisation
• Erbjuder en inspirerande arbetsmiljö i det nyrenoverade kontoret vid Stureplan
• Extra guldkant i form av lunch från närliggande restaurang dagligen.
Om företaget
P Capital Partners tillhandahåller skräddarsydda finansieringslösningar till medelstora företag i norra Europa. Vi är en strategisk, finansiell partner till företag i behov av kapital för att expandera, genomföra förvärv, refinansiera sin balansräkning eller strukturera om sin verksamhet. P Capital Partners startade inom Proventus AB år 2002, satte upp den första institutionella fonden 2009 och är ett oberoende ledningsägt bolag sedan 2013. Under de senaste två decennierna har vi rest nästan 5 miljarder euro och investerat i över 155 företag och hjälpt dem att maximera sin potential. Mer information finns på www.pcapital.se
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar PCP med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström på 070-4715914. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.