Ansökan är stängd
Financial Controller
Financial Controller som är stark på Excel och analys och lockas av möjligheten att få arbeta hos den största aktören i Norden inom IVF och fertilitetsbehandlingar.
Om tjänsten
Rollen som Financial Controller är en ny roll på Livio. Du är van vid att samla data från olika datakällor, sammanställa den i Excel och därefter analysera och visualisera outputen. Som controller kommer du utöver analys ansvara för intern rapportering samt sammanställa månadsrapporteringen till koncernen. Du kommer tillhöra ett ekonomiteam som består av fem personer och du rapporterar till CFO. Kontoret är beläget i centrala Stockholm på en av klinikerna.
Livios kultur präglas av patientfokus, vårdmiljö. Men också av teamwork, lösningsfokus, ett högt tempo och förändringar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda större projekt, t.ex. insourca bokföring för utländska dotterbolag
• Superuser för Business Central
• Avstämningar
• Budgetunderlag
• Månadsbokslut
• Årsbokslut
• Utredningsarbeten
• Delaktig i utvecklingsprojekt
• Styrelserapportering
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med relevant akademisk examen inom finans eller ekonomi med 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll som Controller. Vi kommer lägga stor vikt vid din analytiska förmåga och ser gärna att du är en mycket van användare av Excel och har erfarenhet av att analysera och jobba i ekonomisystem. System som används på Livio är Business Central. Du har samlat din erfarenhet från mindre bolag och med fördel gått vidare in i en större koncern, gärna PE-ägt. Stort fördel om du har erfarenhet av att driva större projekt och arbetat i en internationell verksamhet. Meriterande om du arbeta med utländska dotterbolag.
Vi förväntar oss att du kan både svenska och engelska flytande i tal och skrift. För att passa i tjänsten och på Livio är det viktigt att du är prestigelös, positiv, lösningsorienterad, driven och en person med höga ambitioner.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är det viktigt att du gillar förändring, är nyfiken och har stark affärsförståelse, kan snabbt sätta dig in i komplexa frågeställningar. Du drivs av att arbeta mot mål, är orädd och tycker om utmaningar.
Vad erbjuder vi
Livio erbjuder en spännande arbetsmiljö med bred medicinsk verksamhet och forskning i ständig utveckling. Här finns möjlighet till kompetensutbyte mellan olika yrkeskategorier och olika kliniker som främjar din egen utveckling. Vi vet att vår viktigaste resurs för att lyckas med detta är engagerade medarbetare med olika kompetenser och erfarenhet. Utmärkande för vår arbetsprocess är att alla funktioner jobbar nära varandra med patientens bästa i fokus.
Om företaget
Livio är den största aktören i Norden inom IVF och fertilitetsbehandlingar.Vår verksamhet sker i privat regi men har även avtal med flera regioner.
Livios kvalitetsarbete har under åren resulterat i mycket goda graviditetsresultat efter fertilitetsbehandlingar, men att enbart visa på bra resultat är inte tillräckligt för oss. Den bästa vården vid fertilitetsbehandlingar handlar lika mycket om ett bra patientomhändertagande. Det innebär att vi visar på omsorg och respekt för de enskilda patienterna men också att vi vågar ha en öppen och ärlig dialog med dem.
Vår målsättning är att alltid ge våra patienter det bästa rådet utifrån deras unika förutsättningar att få sitt efterlängtade barn.
Ansökan
I denna rekrytering har Livio valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Kraft, e-mail therese.kraft@sjr.se. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så vänta inte för länge med din ansökan. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Kontaktperson
Therese Kraft
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.