ekonomiassistent-till-deltidsuppdrag-i-city-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänsteområde:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Jobbtyp:
Uthyrning

Financial Controller till nordisk koncern i Solna

Till vår kund, en nordisk koncern, söker SJR nu en Financial Controller för ett konsultuppdrag med start i början av september och en varaktighet på 12 månader. För rätt person finns möjlighet till förlängning eller övergång i en direktanställning hos kunden. Uppdraget omfattar ett hybridupplägg där du förväntas arbeta på plats på kundens kontor tre dagar i veckan, med möjlighet till distansarbete resterande dagar. Vi välkomnar ansökningar från dig som vill bli anställd som konsult hos SJR – eller dig som verkar som underkonsult via eget bolag.

Om tjänsten

I rollen som Financial Controller kommer du att arbeta processinriktat med fokus på redovisning, skatt, rapportering och förbättringsarbete inom ett Shared Service Center med ansvar för verksamheten i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du blir en del av ett kompetent och samarbetsinriktat team och får möjlighet att delta i såväl operativa uppgifter som projekt kopplade till utveckling av gemensamma processer och rutiner. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna.

Ansvarsområden

- Avstämning och harmonisering av balanskonton
- Medverkan i skatterapportering och skattedeklarationer
- Bokslutsarbete och viss löpande redovisning
- Rapportering av statistik till interna och externa intressenter
- Hantering av revisionsfrågor
- Delaktighet i arbetet med årsredovisningar
- Deltagande i projekt kopplade till processutveckling och förbättring

Lämplig bakgrund

Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har en god förståelse för helheten samtidigt som du är trygg i det detaljerade redovisningsarbetet. Du är van att arbeta med bokslut, avstämningar och skatterelaterade frågor, och har erfarenhet av att arbeta i större, gärna internationella, organisationer. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska och har en god systemvana. Erfarenhet av processutveckling, Shared Service-miljö eller förändringsarbete är meriterande.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen är du strukturerad, noggrann och analytisk. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, ett proaktivt mindset och förmåga att skapa goda relationer i organisationen. Du trivs med att ta ansvar, delar gärna med dig av din kunskap och ser förbättringspotential i arbetssätt och rutiner.

Vad erbjuder vi

Du erbjuds en utvecklande och varierad roll i en nordisk koncern med starka värderingar och tydligt miljöfokus. Här får du arbeta i en organisation som är i förändring – där du ges möjlighet att påverka och bidra till framtidens ekonomiprocesser. Du kommer in i ett sammansvetsat team där samarbete, kvalitet och utveckling står i centrum.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-05.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.