financial-controller-till-knapp-i-malmo-image
Ansökan är stängd
Stad:
Malmö
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Skånes län
Arbetsområde:
Rekrytering

Financial Controller till KNAPP i Malmö

Vill du arbeta som Financial Controller i ett utvecklingsorienterat och framgångsrikt företag? Till en intressant roll på KNAPP i Malmö söker vi nu en Financial Controller som kommer att få en viktig roll i arbetet med uppföljning och analys av verksamheten.

Om tjänsten

I rollen som Financial Controller kommer du att ha en central roll i arbetet med att säkerställa en kvalitativ rapportering och uppföljning av verksamheten. Du kommer att vara del av ett framåtriktat företag i en spännande bransch med goda möjligheter till egen påverkan och utveckling. Miljön är internationell och i tjänsten ingår regelbunden kontakt med huvudkontoret i Graz och övriga bolag inom koncernen. Ekonomiteamet består av tre personer och företaget har sitt kontor i moderna lokaler i Hyllie med närhet till goda tåg- och bussförbindelser och ett stort lunchutbud.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Financial Controller arbetar du i en bred och varierad tjänst där du kommer att hantera flera olika arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Du kommer att ha en central roll i bokslutsarbetet, rapportering och analys av verksamheten.

• Aktiv roll i månads- och årsbokslut enligt IFRS och koncernrapportering
• Analys och uppföljning av kostnadsställen och affärsområden
• Drivande roll i budget och prognosarbete
• Beslutsstöd i form av diverse kalkyler, analyser och rapporter
• Systemstödjande roll i vårt koncerngemensamma ERP-system SAP

Lämplig bakgrund

Vi tror att du har en akademisk examen inom ekonomi och erfarenhet av en liknande roll och ansvarsområde eller att du nu vill ta steget vidare i karriären som Financial Controller. Du arbetar på en avancerad nivå med Excel och är van att hantera och strukturera stora datamängder. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP ERP FI/CO som är koncerngemensamt ERP-system. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, tyska är meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är självgående, lösningsfokuserad och trivs med att samarbeta med flera olika delar i organisationen. För att lyckas i rollen är du pragmatisk och naturligt initiativtagande. Du är analytisk och har god problemlösningsförmåga. Vidare är du duktig på att planera, prioritera och kan hantera tillfälliga arbetstoppar.

Om företaget

KNAPP är en världsledande teknologipartner för automationslösningar. Med över 50 års erfarenhet av automation har vi hjälpt kända varumärken över hela världen att övervinna sina utmaningar inom intralogistik. Koncernen har sitt huvudkontor i Hart Bei Graz, Österrike och består av drygt 6 000 anställda i över 50 länder som servar mer än 3 000 kunder globalt inom flera olika branscher.

I våra fina lokaler i Malmö Hyllie fortsätter vi att utveckla den nordiska marknaden och hoppas du vill hänga med på resan! I Norden är vi ca 70 personer som jobbar med försäljning, lösningsdesign, projektledning och customer service.

Hos oss finner du ett öppet och prestigelöst team som brinner för våra kundprojekt. Vi kännetecknas av framåtanda och tycker att det är viktigt med humor och att trivas tillsammans. Vi är ett härligt gäng som har roligt på jobbet! Läs mer om KNAPP på www.knapp.se.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar KNAPP med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson
Picture of contact person Magnus Mellborg

Magnus Mellborg

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.