redovisningsansvarig-till-internationellt-bolag-i-hammarby-sjostad-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Erfaren Ekonomiassistent inom kundreskontra till bolag i Vasastan!

SJR har fått förtroendet att hjälpa vår kund med kontor i Hagastaden/Vasastan i centrala Stockhom med en kvalificerad konsult till deras reskontrateam. Detta är ett konsultuppdrag med start 15e april och 6 månader framåt. För rätt person finns möjligheten att bli överrekryterad till vår kund därefter.

Vår kund är Skandinaviens ledande fastighetsutvecklare inom de sju snabbast växande storstadsområdena i Skandinavien; Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige samt Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.

Om tjänsten

Vår kund söker en erfaren ekonomiassistent som gärna ska ha jobbat både med levarantörs– och kundreskontra samt ha grundläggande kunskaper inom redovisning och moms. För att passa i detta uppdrag behöver man vara en teamspelare samt vara serviceminded. I denna roll består vardagen av många bolag och du behöver ha kapacitet att ha många bollar i luften utan att bli stressad. Noggrannhet och en positiv inställning är en förutsättning för att trivas hos vår kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du att ingå ett ekonomiteam på tio personer och bli en viktig del av reskontrateamet. Ditt primära ansvarsområde kommer vara kundreskontra där du ansvarar för att flödet av kundfakturor, följer bolagets rutiner och processer. Du kommer även att agera back-up för leverantörsreskontran vid behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Kundreskontra (hantera utgående fakturor)
- Hantera betalningar
- Påminnelsehantering
- Bankavstämningar och bankbokningar
- Stötta på leverantörsreskontra
- Administration tillhörande reskontran

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har lägst en gymnasieexamen inom ekonomi, gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt mångårig erfarenhet inom reskontra. Du har även grundläggande kunskaper inom redovisning och moms och du har lätt för att arbeta i och sätta dig in i olika system och är van vid en transaktionsintensiv verksamhet och är välbevandrad i Excel. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av Xledger. Du kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper

Som person är du driven, strukturerad och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och trivs i ett företag som växer och där förändringar är ett välkommet inslag.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-31

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.