Ansökan är stängd
Ekonomiassitent inom payments till stort byggbolag i Solna
SJR tillsätter nu en driven ekonomiassistent inom payments till vår kund, ett välkänt byggbolag med kontor i Solna, vid järva krog. Uppdraget är med start omgående och är inledningsvis på 12 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning alternativt anställning hos vår kund därefter.
Om tjänsten
I denna roll ingår du i vår kunds Business Services (NBS), som är ett Shared Service Center som levererar finansiella tjänster till vår kunds nordiska företag inom koncernen. Dem är cirka 100 anställda som arbetar i processorienterade team. Just denna roll kommer ingå i gruppen som hanterar betalningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Betalningar för både AR/AP, både fil och manuella
• Löpande bokföring
• Bank/kontoavstämningar
Personliga egenskaper
Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från affärssystem/ekonomisystem samt kunskap inom leverantörs- eller kundreskontra och du har gärna hanterat betalningar tidigare . Vidare har du kunskap om aktiviteter kring månadsstängning. Erfarenhet från andra stora nordiska organisationer med höga volymer och/eller SSC är meriterande, och erfarenhet av ERP-implementering en stor fördel. Du är en lagspelare som brinner för ekonomiarbete och för processer.
Du vill arbeta tillsammans med andra i ett team, har en god samarbets- och kommunikationsförmåga, och är tydlig i din kommunikation. Du arbetar självständigt och effektivt, och kan prioritera och planera arbetet. Eftersom arbetet omfattar alla våra nordiska bolag är det nödvändigt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, och har även en god förståelse för det nordiska språket. Vår kund står inför stora förändringar i arbetssätt inom ekonomiprocesser och utbyte av system. Det är därför mycket viktigt att du har förändringskompetens och kan se och förstå möjligheter till högre automatisering. Du är driven, delaktig i våra förändringsprojekt och samarbetar med våra affärsområden för att förstå hela processen. Som person är du noggrann, positiv, metodisk och strukturerad. Vidare är du ansvarstagande, analytisk samt flexibel.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-07.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Kontaktperson
Atena Vinogradova
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.