
SJR söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett uppdrag hos vår kund i Trollhättan. Uppdraget är på heltid och sträcker sig över minst sex månader, med goda möjligheter till förlängning. Start är planerad till början av augusti.
Vår kund verkar i en internationell miljö med kontakt mot flera olika marknader, vilket gör att goda kunskaper i engelska är en förutsättning för rollen.
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med leverantörsreskonta i två bolag och tillhöra ett team om tre personer.
I tjänsten ingår:
• Hantering av inkommande leverantörsfakturor - kontering, attestering
• Registrering av nya leverantörer
• Löpande bokföring
• Förberedelse av betalningsfiler och hantering av bankfiler
• Påminnelsehantering på kundsidan
• Momshantering i och utanför EU
• Löpande kontakter och support via mejl och telefon
Lämplig bakgrund
Vi letar efter dig som har erfarenhet från liknande tjänst. För att lyckas i rollen är du driven, social och noggrann. Du trivs med att jobba i team och att ha många kontaktytor samt att ta egna initiativ. Då många av dina kontaktytor sker internationellt behöver du behärska både det engelska och det svenska språket utan problem.
Har du även jobbat i Business central är det meriterande.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Frida Dalevik. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.
