Ansökan är stängd
Ekonomiassistent till helpdesk hos välkänt byggbolag
Nu tillsätter vi på SJR en ekonomiassistent till vår kunds affärsstöd och avdelningen helpdesk. Vår kund, ett stort global byggbolag som levererar tjänster till företag inom bygg, anläggning och industri för att kunna skapa förutsättningar för produktiva, säkra och hållbara arbetsplatser. Brinner du för hållbarhet och vill arbeta som ekonomiassistent på ett bolag som skapar innovativa och hållbara lösningar för kommande generationer? Då ska du söka denna tjänst redan idag!
Om tjänsten
Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti/början av september och är inledningsvis på 12 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning. Du har möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan efter introduktion. Du kommer sitta i fina lokaler hos vår kund i Stadshagen (Kungsholmen).
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistennt inom helpdesk kommer du bland annat att arbeta med nedan uppgifter:
- Besvara inkommande samtal och hantera ärenden rörande ekonomi.
- Guida och supportera den interna verksamheten i systemen vad gäller t.ex. utlägg
- I kontakt med externa parter, kunder och leverantörer hanterar du frågor gällande t.ex. fakturor.
Lämplig bakgrund
Vi ser gärna att du tidigare jobbat i någon form av serviceroll från en större organisation, samt har grundläggande kunskaper inom ekonomi. Eftersom Helpdesk är första kontakten för våra interna och externa kunder är det viktigt att du ser värdet i att vara serviceinriktad. Du är kommunikativ och är trygg i att uttrycka dig både i tal som skrift.
Att bidra till teamet och dess framgång ser du som en självklarhet. Arbetstelefonen är ditt främsta verktyg, så för att trivas i rollen behöver du känna att dialoger med kunder och dina kollegor ger energi. Vidare är det viktigt att du är lösningsfokuserad och flexibel i ditt arbetssätt. Du är proaktiv och initiativtagande till din natur och tar gärna de möjligheter som ges till vidareutveckling. Helpdesk arbetar i samtliga ekonomisystem vilket kräver att du har god systemvana.
Personliga egenskaper
Du har en god förmåga att arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt och trivs med ett högt tempo. Du kan på egen hand prioritera din arbetsuppgifter, vara initiativtagande samt vara flexibel för att stötta övriga i teamet vid behov. Därav är du även en teamplayer och tycker det är viktigt att hålla en god och positiv stämning på kontoret och bland kollegor. Du är van att driva på ärenden och räds inte samtal med annan motpart.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-15.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.