Ansökan är stängd
Ekonomiassistent med bokslutserfarenhet till bolag i centrala Stockholm
Har du erfarenhet av att ha jobbat i en bred roll som ekonomiassistent där du varit behjälpig i bokslutsarbetet, deklarerat moms, och kanske också upprätta en enkel årsredovisning? Då är det här den perfekta rollen för dig!
Om tjänsten
SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent till ett föräldravikariat på 9 månader. Du välkomnas till ett härligt gäng på fyra personer inom ekonomigruppen och en flexibel arbetsplats samt möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start i början/mitten av augusti.
Vår kund är en större koncern med sitt kontor på Kungsholmen i centrala Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med kundreskontran för en av kundens mindre bolag och ibland stötta din kollega med leverantörsreskontra. Du kommer sköta registrering och boka in inbetalningar, utredningar av oklara / öppna poster , svara på frågor via telefon/mejl (kundreskontra), avstämningar samt delta vid bokslutarbete. Vid stöttning på leverantörsreskontra delen kommer du utföra betalningar, kontroller, kontering och påminnelser.
Lämplig bakgrund
För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du har en examen inom ekonomi och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare samt har god förståelse för det ekonomiska flödet. Vidare är du van att arbeta i Excel. Du kommunicerar väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du drivs av att ta stort ansvar över dina arbetsuppgifter och driver ditt dagliga arbete självständigt framåt. Som person är du proaktiv, kommunikativ och har lätt att ta dig an uppgifter både högt och lågt. Du känner dig bekväm att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ där det behövs, samtidigt som du trivs i grupp. Du trivs bra som en del av ett team och uppskattar att ha ett brett kontaktnät, såväl internt som externt. Därtill har du ett öga för förbättringsmöjligheter och effektivisering och trivs i en föränderlig miljö.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-06.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.