ar-ekonom-pa-50-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Ekonomiassistent/Processutvecklare inom AP till värdsledande företag

Vill du utvecklas i din roll som processutvecklare inom AP? Vill du arbeta på ett av Sveriges finaste bolag där du får alla förutsättningar att samla på dig värdefulla meriter för din kommande karriär?

Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Ekonomiassistent/Processutvecklare inom AP till vår kunds Shared Service Center .

Vår kund genomgår just nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Detta påverkar även vår kunds finansiella processer och dess IT-systemstöd tillsammans med infrastrukturen. Dem sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer.och hanterar samtliga leverantörs- och kundfordringar inom koncernen.

Detta är ett konsultuppdrag på 8 månader med start någon gång under januari. För rätt person finns möjlighet därefter att bli förlängd på uppdraget alternativt bli erbjuden en direktanställning hos kunden. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan.

Om tjänsten

En av vår kunds anställda går på pappaledighet, och vi söker ersättare till denna person under perioden januari 2024 – augusti 2024. Du kommer att arbeta i ett team bestående av åtta processexperter för leverantörs- och kundfordringar. Vi arbetar i en mångsidig organisation med olika åldrar, kön och nationaliteter, och vi har roligt på jobbet!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Dina ansvarsområden kommer att vara:
• Sträva kontinuerligt efter att harmonisera och standardisera, optimera våra processer för leverantörsfordringar (AP) ur ett helhetsperspektiv genom tvärfunktionellt samarbete.
• Säkerställa att våra KPI:er är effektiva och fokuserade på företagets huvudmål och prioriteringar.
• Delta i projekt, arbetsgrupper och ad hoc-uppdrag.

Lämplig bakgrund

Du har en passion för förändring. Du har en drivkraft att tillsammans med dina kollegor uppnå goda resultat. Du ser till helheten och förstår hur du kan omvandla verksamhetens behov till konkreta mål och aktiviteter samt att följa upp dem för att se att vi når önskad effekt. Du är flexibel, har integritet och en stark ansvarskänsla för leveranser. Tvärfunktionellt samarbete liksom att bygga och underhålla relationer är självklart för dig. Vi ser gärna att du har:

• Starka analytisk och problemlösningsförmåga, erfarenhet av att jobba både agilt och Lean samt förmågan att driva förändring.
• Hög förmåga att organisera arbete och arbeta strukturerat samt ta egna initiativ.
• 3-5 års erfarenhet av processförbättring inom AP.
• Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
• En eftergymnasial utbildning i ekonomi, företagsadministration eller liknande.
• Erfarenhet av masterdata & dataanalys med hjälp av QlikView, Power BI eller liknande verktyg.
• Erfarenhet av SAP S/4 Hana är meriterande.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-01-22.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Kontaktperson

Atena Vinogradova

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.