Ansökan är stängd
Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Skanska
SJR tillsätter nu en driven ekonomiassistent till Skanska med kontor på Kungsholmen.
Uppdraget är med start under februari/mars och är inledningsvis på 12 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning alternativt anställning hos Skanska därefter.
Är du en personen är serviceminded och gillar att kavla upp armarna när det behövs? Du räds inte för att kontakta leverantörer via telefon eller mejl? Vi söker en engagerad och serviceinriktad ekonomiassistent till Skanska. Om du har passion för analysera, ta fram nya processer och är organiserad är detta en fantastisk möjlighet!
Om tjänsten
Skanska Affärsstöd är ett Shared Service Center, som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 8 000 anställda. Vi levererar högkvalitativa tjänster inom kund- och leverantörsreskontra, utläggshantering m.m. På avdelningen arbetar ca 50 medarbetare fördelat på fyra grupper; Leverantörsreskontra, Bank & betalningar, Kundreskontra samt Helpdesk Ekonomi.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra ingår du i ett team om totalt 12 personer och du kommer du ha nedan huvuduppgifter;
- E-fakturering/EDI för leverantörer.
- Ankomstregistrering av fakturor.
- Ordermatchning av leverantörsfakturor.
- Se över/utforska nya arbetssätt inom företagets processer.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med 1-2 års erfarenhet av liknande arbete, har du tidigare arbetat med e-fakturering/EDI för leverantörer är det meriterande dock inget krav. Har du en ekonomisk utbildning är det meriterande. Du är kommunikativ och är trygg i att uttrycka dig flytande på svenska både i tal som skrift. Du är systemvan och har erfarenhet av Excel.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är du analytisk, kreativ och serviceminded. Du har en god förmåga att arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt. Vidare är du kommutativ, räds inte att driva på ärenden samt känner dig trygg med att lyfta telefonen för att kontakta leverantörer.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-02-29.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Kontaktperson
Atena Vinogradova
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.