controller-till-kockum-sonics-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Ekonomiassistent inom kundreskontra till ledande bolag inom besöksnäringen

SJR har fått förtroendet att hjälpa vår kund med kontor på Östermalm i centrala Stockhom med en konsult till deras kundreskontra. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och ca 6 månader framåt. För rätt person finns möjligheten att bli överrekryterad till vår kund därefter.

Vår kund är en ledande aktör inom besöksnäringen och de är inne i en spännande tillväxtresa och har under åren förvärvat ett stort antal bolag och har som vision att bli världens ledande kedja inom sin nisch. Idag är de över 1500 medarbetare under högsäsong som alla arbetar med gästens upplevelse i fokus.

Du kommer att utgå från det mysiga kontoret i Stockholm som är centralt beläget vid Karlaplan där ca 25 medarbetare arbetar. På kontoret är det ofta stor aktivitet då medarbetarna gärna träffas för att lättare samarbeta och kunna hjälpa varandra. Självklart finns även flexibilitet och möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

Om tjänsten

Du kommer att tillhöra redovisningsteamet som idag består av nio personer och som ansvarar för redovisningen av 70 dotterbolag i Sverige, Norge och Danmark. Ditt primära fokus kommer att ligga på kundreskontran som är en system- och transaktionsintensiv del i redovisningen. Du kommer att arbeta i Visma Control och Excel men även många andra system då kunderna erbjuds flera olika betalningsmöjligheter, bland annat via Swish och Klarna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Registrera och bokföra olika former av inbetalningar från kunder
• Löpande avstämning av olika betalmedel
• Kassaavstämningar
• Avstämningar och andra uppgifter i bokslut
• Hantering av obetalda fakturor
• Hantering av supportärenden och kommunicera med kunder

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har lägst en gymnasieexamen inom ekonomi, gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet från en liknande roll. Du har lätt för att arbeta i och sätta dig in i olika system och är van vid en transaktionsintensiv verksamhet och är välbevandrad i Excel. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av Visma Control samt erfarenhet av en bransch med många olika typer av inbetalningar. Du kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper

Som person är du driven, strukturerad och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och trivs i ett företag som växer och där förändringar är ett välkommet inslag.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-02-10.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Kontaktperson

Malin Lindqvist

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.