interim-brand-manager-till-lakemedelsbolag-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Ekonomiassistent inom kundreskontra till finansbolag i City

Har du tidigare arbetat med kundreskontra och vill vara med i en ny reskontragrupp? Trivs du på ett bolag där det är förändringar samtidigt som det är en härlig stämning? Då ska du fortsätta att läsa nedan.

Om tjänsten

Nu söker vi på SJR dig som är ekonomiassistent inom kundreskontra och vill vara med och ta tillbaka reskontran till kundens Stockholmskontor. Kunden sitter centralt i Stockholm och uppdraget är start i början av oktober och 6 månader framåt. Därefter är chansen stor att du blir anställd hos kunden. Kunden vill att man är på plats 2 dagar/veckan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med koordinatorn för AR flytten och ytterligare 2 personer att vara ett team som jobbar med kundreskontran och ser till att den görs rätt för de 4 nordiska länderna. Kunden jobbar i stora flöden och i huvudsak är det en klassisk kundreskontra vilket innebär b.la;
- In och utbetalningar
- Löpande bokföring
- Avstämningar och utredningar
Hos kunden går de flesta betalningar in direkt men en del måste man leta och undersöka vart pengarna tagit vägen. Då kunden inte har ändrat sina processer och rutiner sedan de flyttade ut AR så uppskattas mycket om man trivs med att effektivisera dessa.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning inom ekonomi. Du bör ha arbetat med kundreskontra i minst några år och är trygg i hela flödet. I denna roll har man kontakt med de nordiska länderna vilket gör att det ställer krav på att du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska. Kunden kommer att byta ekonomisystem under kommande år och då behöver man trivas med att jobba i olika system.

Personliga egenskaper

Hos kunden är det en positiv stämning vilket gör att din positiva inställning spelar stor roll. Du ska vara prestigelös och flexibel, samtidigt som du är ansvarstagande och noggrann. Vidare ska du ta egna initiativ, vara hjälpsam och hålla deadlines.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09.30.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.