ekonomiassistent-inom-kundreskontra-image
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Ekonomiassistent inom kundreskontra

Har du arbetet några år som ekonom inom kundreskontran och ett genuint intresse för systemutveckling, processförändringar, digitalisering och automatisering?

Om tjänsten

Nu söker vi på SJR en systemintresserad ekonom, som gärna arbetat med kundreskontra och vill utvecklas vidare i sin roll.
Vill du ha en utvecklande roll där du får kombinera ekonomi och framtidens nya arbetsredskap som underhåll av robotar? Då har vi på SJR jobbet åt dig! Detta är inledningsvis ett 6 månaders konsultuppdrag via SJR med start i november och för rätt person är därefter tanken att man blir överrekryterad till vår kund. Möjlighet till hemmaarbete tillämpas 2 dag i veckan efter introduktion.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att stötta det nordiska teamet inom kundreskontran och fakturahantering. Du kommer b.la. arbeta med;
- Kundreskontra
- Fakturahantering & kundinbetalningar
- Löpande bokföring och kontoavstämningar
- Förbättring av processer och rutiner
- Processdokumentation
- Problemanalys
- Framtagande av förbättrings- och automatiseringsförslag
- Utveckling och underhåll av robotar

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat med reskontra flödet minst 3-5 år. Har du tidigare jobbat med Power Apps är det en merit men inget krav. Kunden jobbar i flera olika system vilket det gör att du behöver vara systemvan och kunnig i Excel t.ex skapa och optimera makron för olika uppgifter. Du ska vara flytande i tal och skrift i Svenska och Engelska.

Personliga egenskaper

Som person är du prestigelös, noggrann, ansvarstagande och räds inte av att kavla upp ärmarna när det behövs. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Vidare kan du självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt eget och andra team. Då rollen innebär många kontaktytor krävs det att du har lätt för att bemöta olika människor och är servicemedveten.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-28.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.